Δευτέρα 1 Δεκεμβρίου 2025

Μέσα στον Δεκέμβριο η αξιολόγηση των ασθενών σε Επείγοντα, ογκολογικά και παιδιατρικά νοσοκομεία

Η ψηφιακή αξιολόγηση των νοσοκομείων από τους ίδιους τους ασθενείς επεκτείνεται μέσα στον Δεκέμβριο περισσότερες δομές του Εθνικού Συστήματος Υγείας.

Μετά τα γενικά νοσοκομεία, σειρά παίρνουν τα Παιδιατρικά, Ογκολογικά και τα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών, στα οποία οι πολίτες θα μπορούν σύντομα να βαθμολογούν την εμπειρία τους και να αξιολογούν την ποιότητα των υπηρεσιών υγείας που λαμβάνουν.

Ήδη, όσοι νοσηλεύονται στο δημόσιο σύστημα υγείας από τον περασμένο Ιούλιο έχουν πρόσβαση σε ψηφιακή φόρμα αξιολόγησης, και το υπουργείο Υγείας προχωρά όπως είχε εξαγγείλει  στην πλήρη εφαρμογή του από τον επόμενο μήνα.

Στόχος είναι να συγκεντρωθούν δεδομένα για την καθημερινή λειτουργία των νοσοκομείων, ώστε να εντοπίζονται τα προβλήματα και να σχεδιάζονται στοχευμένες παρεμβάσεις.

Αξιολόγηση νοσοκομείων με ελλείψεις


Αν και η ενεργοποίηση του συστήματος στα εξειδικευμένα νοσοκομεία είχε προγραμματιστεί για τον Οκτώβριο, τελικά σημειώθηκαν καθυστερήσεις καθώς έπρεπε να διαμορφωθεί διαφορετικό το ερωτηματολόγιο.

Έγκυρες πληροφορίες αναφέρουν ότι, η διαδικασία προχωρά άμεσα και τον επόμενο μήνα θα ξεκινήσει να αποστέλλεται στους ασθενείς που νοσηλεύονται στα Ογκολογικά, στα Παιδιατρικά νοσοκομεία και στα ΤΕΠ.

Το εργαλείο αξιολόγησης περιλαμβάνει 35 ερωτήσεις, βασισμένες σε διεθνή πρότυπα, και τα συγκεντρωμένα στοιχεία θα χρησιμοποιούνται από τις διοικήσεις για στοχοθέτηση ενεργειών και άμεσες παρεμβάσεις.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Υγείας, 22.000 πολίτες έχουν μέχρι στιγμής συμμετάσχει στο πρόγραμμα, αξιολογώντας την εμπειρία τους από το δημόσιο σύστημα υγείας. Τα πρώτα συμπεράσματα αποκαλύπτουν σημαντικές ελλείψεις σε νοσηλευτές ενώ η πλειονότητα των ασθενών βαθμολογεί αρνητικά το φαγητό,  την καθαριότητα και τη φύλαξη των χώρων.

Αναφερόμενος ο υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους στην αξιολόγηση μέσω SMS, σημείωσε ότι «τα πιο πρόσφατα στοιχεία ανεβάζουν τη γενική βαθμολογία στο 4.06 στα 5. Διαθέτουμε τις απαντήσεις 22.000 πολιτών. Το κυριότερο πρόβλημα που επισημαίνουν -το οποίο αποτελεί πρόβλημα σε Ευρωπαϊκό επίπεδο- είναι η έλλειψη νοσηλευτικού προσωπικού, πάνω στο οποίο εργαζόμαστε για να δώσουμε λύσεις και να βελτιώσουμε την κατάσταση».

Η διαδικασία αξιολόγησης γίνεται πέντε ημέρες μετά το εξιτήριο του ασθενούς, μέσω συνδέσμου (link) που αποστέλλεται με SMS στο κινητό του. Εκεί απαντά το ερωτηματολόγιο έως επτά ημέρες μετά τη λήψη του μηνύματος στο κινητό.

Αναδημοσίευση από: healthreport.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου