Σε τροχιά πλήρους ανανέωσης αναμένεται να μπουν από το 2026 τα Γραφεία Παραπόνων στα νοσοκομεία. Παρότι λειτουργούν θεσμικά από το 2016, πρόσφατη μελέτη του υπουργείου Υγείας δείχνει ότι σε πολλές περιπτώσεις υπολειτουργούν εξαιτίας ελλείψεων σε προσωπικό και εξοπλισμό.
Η εικόνα αυτή είναι γνωστή στο υπουργείο, το οποίο προγραμματίζει για τις αρχές του 2026 μια συνολική αναβάθμιση της ταυτότητας και της λειτουργίας των Γραφείων Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας.
Όπως ανακοίνωσε η γενική γραμματέας Υπηρεσιών Υγείας, Λίλιαν Βιλδιρίδη, μιλώντας στο 14ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ασθενών, με κεντρικό θέμα: «Ο Λόγος στον Ασθενή» στις αρχές του 2026 θα παρουσιαστεί το νέο σχέδιο rebranding των γραφείων, με ενίσχυση της στελέχωσης, εκπαίδευσης και ορατότητας, ώστε να γίνουν ακόμη πιο προσβάσιμα και αποτελεσματικά για τους πολίτες.
Γραφεία Παραπόνων σε αναβάθμιση
Τα τελευταία χρόνια ο θεσμός δείχνει να ενεργοποιείται πιο ουσιαστικά, με ολοένα περισσότερους πολίτες που χρησιμοποιούν το ΕΣΥ να τον γνωρίζουν και να τον αξιοποιούν.
Σύμφωνα με στοιχεία οι γραπτές καταγγελίες αυξήθηκαν κατά 25,5% μέσα σε έναν χρόνο: από 1.836 το 2023 έφτασαν τις 2.305 το 2024. Μικρή μείωση 1,7% καταγράφηκε στα προφορικά παράπονα, τα οποία διαμορφώθηκαν στα 5.769 το 2024.
Παράλληλα, τα συνολικά αιτήματα πολιτών εκτινάχθηκαν κατά 36,4% – από 11.212 σε 15.292. Ακόμη και οι ευχαριστήριες επιστολές παρουσίασαν αξιοσημείωτη αύξηση 30,8%, φθάνοντας τις 4.569.
Πάντως, το επόμενο διάστημα τα Γραφεία Παραπόνων θα αποκτήσουν πρόσβαση στα δεδομένα της αξιολόγησης των ασθενών, που αφορούν αποκλειστικά το νοσοκομείο στο οποίο υπάγονται. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορούν να παρακολουθούν τη βαθμολόγηση των υπηρεσιών από τους ίδιους τους ασθενείς και να υποβάλλουν τεκμηριωμένες προτάσεις βελτίωσης προς τη διοίκηση.
Η συνεργασία με τις διοικήσεις των νοσοκομείων θα είναι συνεχής, προκειμένου να υπάρχει εποπτεία στην εφαρμογή των παρεμβάσεων και να διασφαλίζεται ότι οι προτάσεις μετατρέπονται σε πρακτικές αλλαγές.
Κάθε χρόνο θα συντάσσεται αναλυτική έκθεση, η οποία θα συγκεντρώνει τα συμπεράσματα από τα ερωτηματολόγια αξιολόγησης, καθώς και τις ενέργειες που έχουν προχωρήσει για την αναβάθμιση των υπηρεσιών υγείας.
Αναδημοσίευση από: healthreport.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου