Τρίτη 23 Ιουνίου 2026

Γιατί οι νέες προσλήψεις δεν θα καλύψουν τα κενά – Πόσοι απουσιάζουν από το ΕΣΥ

Σταγόνα στον ωκεανό των ελλείψεων φαίνεται ότι μοιάζουν οι νέες προλήψεις που έχει εξαγγείλει το υπουργείο Υγείας για το ΕΣΥ.

Αν και τα περισσότερα δημόσια νοσοκομεία, Κέντρα υγείας και Πολυϊατρεία κυρίως στη νησιωτική χώρα και στις απομακρυσμένες περιοχές, είναι υποστελεχωμένα ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης ισχυρίζεται ότι το ΕΣΥ διαθέτει προσωπικό και μάλιστα υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον στις προκηρύξεις που γίνονται και δεν βγαίνουν άγονες.

Με αφορμή την προκήρυξη 1.131 μόνιμων θέσεων γιατρών, που είναι σε εξέλιξη, οι νοσοκομειακοί γιατροί αναφέρουν πώς αντιστοιχεί σε πολύ μικρό μέρος των πραγματικών αναγκών, με μόλις 350 θέσεις να αφορούν τα νοσοκομεία του λεκανοπεδίου.

Στο πλαίσιο αυτό οι εκπρόσωποι της ΕΙΝΑΠ επισημαίνουν επίσης ότι δεν εφαρμόζεται ο κανόνας «μία πρόσληψη για κάθε αποχώρηση», γεγονός που, όπως υποστηρίζουν, οδηγεί σε περαιτέρω αποδυνάμωση των νοσοκομείων.

Χαρακτηριστικά αναφέρουν το νοσοκομείο «Αττικόν», όπου ζητήθηκαν 37 θέσεις και προκηρύχθηκαν 27, εκ των οποίων 4 αφορούν τη δομή της Αγίας Βαρβάρας.

Παράλληλα, υπογραμμίζουν ότι μέρος των θέσεων δεν αφορά νέες προσλήψεις αλλά μετατροπή εργασιακής σχέσης ήδη υπηρετούντων επικουρικών γιατρών σε μόνιμο καθεστώς, έπειτα από χρόνια εργασιακής ανασφάλειας.

Όπως τονίζει η ΕΙΝΑΠ, το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με τη μερική κάλυψη των αναγκών, δεν αναμένεται να αυξήσει ουσιαστικά τη στελέχωση του ΕΣΥ.

Προσλήψεις με το σταγονόμετρο λένε οι εργαζόμενοι


Στο ίδιο μήκος κύματος κυμαίνονται και οι εργαζόμενοι στα δημόσια νοσοκομεία, οι οποίοι κάνουν λόγο ότι σε αρκετές προκηρύξεις παρατηρούνται χαμηλές συμμετοχές και σημαντικός αριθμός άγονων θέσεων, ειδικά σε περιφερειακά νοσοκομεία και νησιά.

Όπως επισημαίνει ο πρόεδρος της ΠΟΕΔΗΝ Μιχάλης Γιαννακός σε πρόσφατες διαδικασίες για θέσεις γιατρών υπήρξαν περιπτώσεις όπου μεγάλο ποσοστό των υποψηφίων προέρχεται ήδη από το σύστημα (επικουρικοί ή υπηρετούντες γιατροί που επιδιώκουν μετακίνηση), γεγονός που δεν καλύπτει ουσιαστικά τα υφιστάμενα κενά. Αντίστοιχα προβλήματα εντοπίζονται και στο νοσηλευτικό προσωπικό, με χαμηλές αμοιβές που, σύμφωνα με τους εργαζόμενους, δεν επαρκούν για αξιοπρεπή διαβίωση.

Πόσοι απουσιάζουν από το ΕΣΥ
Σημαντικές ελλείψεις προσωπικού εξακολουθούν να καταγράφονται στο Εθνικό Σύστημα Υγείας, με το πρόβλημα να αποτυπώνεται τόσο στις κενές οργανικές θέσεις όσο και στις συνεχιζόμενες αποχωρήσεις εργαζομένων.

Σύμφωνα με στοιχεία των εργαζομένων, οι κενές οργανικές θέσεις στα δημόσια νοσοκομεία φτάνουν περίπου τις 20.000, γεγονός που δημιουργεί έντονη πίεση στη λειτουργία κρίσιμων τμημάτων και υπηρεσιών.

Παράλληλα, κύμα αποχωρήσεων καταγράφεται τα τελευταία χρόνια. Με βάση τα ίδια στοιχεία της ΠΟΕΔΗΝ μόνο το 2024 αποχώρησαν 2.471 εργαζόμενοι, ενώ το 2.025 έφτασαν τους 2.352 και το 2.026 θα κυμανθεί στα ίδια επίπεδα

Η απάντηση Άδωνι Γεωργιάδη
Σε πρόσφατες δηλώσεις του, ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης ανέφερε ότι η φετινή εικόνα είναι βελτιωμένη σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, σημειώνοντας πως «φέτος είμαστε ακόμα καλύτερα από το 2025», υπογραμμίζοντας ότι οι προσλήψεις αυτές απαντούν σε όσους κάνουν λόγο για άγονες προκηρύξεις.

Παράλληλα, έκανε ειδική αναφορά στα νησιά, επισημαίνοντας ότι μέσω της δωρεάς Χατζηϊωάννου επιτυγχάνεται πλήρης κάλυψη σε συγκεκριμένες περιοχές.

Επιπλέον, έχουν θεσπιστεί οικονομικά και θεσμικά κίνητρα για την ενίσχυση άγονων περιοχών, με τις συνολικές πρόσθετες απολαβές να φτάνουν σε ορισμένες περιπτώσεις έως και 7.000 ευρώ ετησίως, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις παρέχονται επίσης στέγαση και κάλυψη μετακινήσεων.


Αναδημοσίευση από:healthreport.gr 

Εκπτωτικά Εισιτήρια στα μέλη του Σωματείου μας για τη συναυλία ''τα δικά μας λαϊκά"


Εξασφαλίστηκαν Εκπτωτικά Εισιτήρια για τα μέλη του Σωματείου μας "τα δικά μας λαϊκά" 

Στη Β Ζώνη από 20 ευρώ στα 15 ευρώ 

Στη Γ Ζώνη από 18 ευρώ στα 14 ευρώ 

Κρατήσεις στο τηλ: 6977416361 μέχρι Κυριακή 5 Ιουλίου 

Στέλνουν μονοεγονεϊκή μητέρα-παιδίατρο στη Ζάκυνθο: Μάνα 6χρονου με «εντέλλεσθε»

Ενα ακόμα εξόχως ενδεικτικό συμβάν για το πώς αντιλαμβάνονται στο υπουργείο Υγείας την παροχή ιατρικών υπηρεσιών από νοσοκομειακούς γιατρούς σε συνδυασμό με την οικογενειακή τους κατάσταση.

Με απόφαση της 6ης ΥΠΕ, η παιδίατρος του ΚΥ Ακράτας Παναγιώτα Κακαβά πρέπει από σήμερα να παρουσιαστεί στο Γενικό Νοσοκομείο Ζακύνθου για 8 ημέρες, για να προσφέρει εκεί τις υπηρεσίες της, επί 24ώρου βάσεως πιθανότατα.

Η κ. Κακαβά, όμως, εκτός του ότι πριν από περίπου έναν μήνα είχε μετατεθεί ξανά σε νοσοκομείο νησιού για μία εβδομάδα, τυγχάνει να είναι μητέρα μονογονεϊκής οικογένειας, με παιδί 6 ετών, το οποίο δεν έχει πού να αφήσει για 8 ημέρες. Η συγκεκριμένη παιδίατρος διαμένει στην Πάτρα και εργάζεται στην Ακράτα, όπου πηγαινοέρχεται. Και είναι η μοναδική παιδίατρος στο ΚΥ. Και υπάρχει κι άλλο επίμαχο σημείο: στη Ζάκυνθο, όπου είναι να πάει από σήμερα, πιθανότατα θα χρειαστεί να εφημερεύει καθημερινά για όσες μέρες μείνει.

Η περίπτωση της κ. Κακαβά απασχόλησε και τον Ιατρικό Σύλλογο Αιγίου, που εκδήλωσε την αμέριστη συμπαράστασή του στην αίτηση της παιδιάτρου για ανάκληση της απόφασης μετακίνησής της από το ΚΥ Ακράτας στο ΓΝ Ζακύνθου.

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Γιώργος Αγγελόπουλος επικοινώνησε με τον διοικητή της 6ης ΥΠΕ κ. Θεοδωρόπουλο, του ζήτησε ανάκληση της απόφασης, αλλά ο υπεάρχης του εξήγησε πως δεν γίνεται. Προφανώς, γιατί δεν υπάρχουν παιδίατροι στη Ζάκυνθο και γιατί το ίδιο «δρομολόγιο» έχουν ακολουθήσει κι άλλοι γιατροί από την Πάτρα, μετακινούμενοι σε Πύργο, Ζάκυνθο, Κεφαλονιά, Μεσολόγγι κ.λπ.


«Την ωθείτε έμμεσα σε παραίτηση…»
Ο Ιατρικός Σύλλογος Αιγίου έθιξε και μία ακόμα πιο σοβαρή παράμετρο της υπόθεσης: ότι με την απόφασή της αυτή, η 6Η ΥΠΕ είναι σαν να ωθεί τη συγκεκριμένη παιδίατρο σε παραίτηση.   

Ο Ιατρικός Σύλλογος εξέδωσε μάλιστα και ανακοίνωση: «Δηλώνουμε την κατηγορηματική αντίθεσή μας με τη μετακίνηση της συναδέλφου, αφού σας έχει ήδη γνωστοποιήσει πως πρόκειται για μονογονεϊκή οικογένεια. Μια μητέρα που προσπαθεί μόνη της να μεγαλώσει ένα παιδί 6 ετών, η μετακίνηση της οποίας απαγορεύεται σύμφωνα με Υπουργική Απόφαση όπου ορίζεται πως “εξαιρούνται και δεν μπορούν να αποσπώνται/μετακινούνται οι ιατροί-μητέρες με παιδιά κάτω των έξι (6) ετών”. Το γεγονός ότι το παιδί της συναδέλφου έχει μόλις κλείσει τα 6 έτη, δεν πιστεύουμε ότι αποτελεί δικαιολογία για τη δεύτερη μετακίνηση της ίδιας συναδέλφου σε διάστημα ενός μηνός, σε απόσταση τουλάχιστον 3 ωρών μακριά από το σπίτι της και το παιδί της, και περισσότερο από 4 ώρες μακριά από τον χώρο εργασίας της.

Επιπλέον, οι “έκτακτες υπηρεσιακές ανάγκες” που επικαλείστε, μόνο έκτακτες δεν είναι, αφού είναι ευρέως γνωστό πως στο ΓΝ Ζακύνθου υπηρετεί από ετών μόνο μία παιδίατρος, αφού όλοι οι υπόλοιποι που υπηρετούσαν σε αυτό έχουν παραιτηθεί, και καλύπτεται σε μεγάλο βαθμό με μετακινήσεις συναδέλφων και με ιατρούς που εργάζονται ως εξωτερικοί συνεργάτες, με μπλοκάκι.

Το κύμα παραιτήσεων που έχει επιταθεί τα τελευταία χρόνια είναι αδιαμφισβήτητο ότι έχει γιγαντωθεί από το φαινόμενο των μετακινήσεων σε άλλους νομούς και των “εντέλλεσθε” για διενέργεια δεκάδων εφημεριών, πέρα από κάθε λογική και πέρα από τα μέγιστα επιτρεπτά ωράρια εργασίας.

Δεδομένου ότι η συνάδελφος ανήκει σε μονογονεϊκή οικογένεια κι έχει την αποκλειστική επιμέλεια ενός παιδιού μόλις 6 ετών, δεδομένου ότι προ μηνός μετακινήθηκε πάλι για χρονικό διάστημα 9 ημερών σε άλλο νομό, σε νησί, μακριά από το παιδί της, δεδομένου ότι είναι η μόνη παιδίατρος του ΚΥ Ακράτας, που καλύπτει έναν πληθυσμό δεκάδων χιλιάδων κατοίκων, και δεδομένων όλων όσων προαναφέρουμε, παρακαλούμε όπως ανακαλέσετε την απόφασή σας για μετακίνηση της συναδέλφου από το ΚΥ Ακράτας Αιγιαλείας στο ΓΝ Ζακύνθου, προκειμένου να μην εξωθήσετε και την ίδια σε παραίτηση».


Αναδημοσίευση από:pelop.gr 

Δευτέρα 22 Ιουνίου 2026

Πώς θα αναγνωριστούν 12 χρόνια στα βαρέα για τους υγειονομικούς - Οφέλη μόνο στη μείωση του ορίου ηλικίας συνταξιοδότησης

Του Κώστα Κατίκου

Σύνταξη στα 62 αντί στα 67 κατοχυρώνουν χιλιάδες νοσηλευτές και διασώστες των δημοσίων νοσοκομείων με την αναδρομική ένταξή τους στα "βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα", στα οποία έχουν υπαχθεί παλαιότεροι συνάδελφοί τους.

Η έξοδος όμως με χαμηλότερο όριο ηλικίας αποκλείει την προσαύξηση που δίνουν στη σύνταξη οι αυξημένες εισφορές των βαρέων ενσήμων. Αντιθέτως, αν επιλέξουν να συνταξιοδοτηθούν στο 67ο έτος, τότε θα πάρουν και την προσαύξηση των επιπλέον εισφορών και η σύνταξή τους θα είναι υψηλότερη. Ο διαχωρισμός αυτός προβλέπεται από νόμο του 2018, με τον οποίο αποσυνδέθηκε η καταβολή της προσαύξησης στις συντάξεις των ασφαλισμένων που αποχωρούν με καθεστώς βαρέων στα 62, ενώ με έξοδο στα 67 χορηγείται και η προσαύξηση.


Η διάταξη για την ένταξη των νοσηλευτών και των διασωστών στα βαρέα περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας, το οποίο οδεύει για κατάθεση στη Βουλή μετά τη λήξη της δημόσιας διαβούλευσης.

Στο νέο καθεστώς υπάγονται εργαζόμενοι που υπηρετούν:

στα Νοσοκομεία του ΕΣΥ,
στα Κέντρα Υγείας,
στις Μονάδες Ψυχικής Υγείας του ΕΣΥ που έχουν μεταφερθεί στις ΔΥΠΕ,
στο ΕΚΑΒ.
Οι ειδικότητες που εντάσσονται είναι:

νοσηλευτές,
βοηθοί νοσηλευτών,
οδηγοί ασθενοφόρων,
βοηθοί ασθενοφόρων – διασώστες.
Βασική προϋπόθεση είναι οι εργαζόμενοι να υπάγονται στη συνταξιοδοτική προστασία του Δημοσίου και να απασχολούνται αποκλειστικά στις συγκεκριμένες ειδικότητες, σε νοσοκομειακές μονάδες, κλινικές, μικροβιολογικά και βιοχημικά εργαστήρια ή στις υπηρεσίες του ΕΚΑΒ.

Σύνταξη στα 62 με εξαγορά 12 ετών
Η σημαντικότερη αλλαγή αφορά τη δυνατότητα λήψης πλήρους σύνταξης στο 62ο έτος της ηλικίας, δηλαδή πέντε χρόνια νωρίτερα από το γενικό όριο των 67 ετών.

Για να θεμελιωθεί το δικαίωμα απαιτούνται:

τουλάχιστον 15 έτη ασφάλισης,
από αυτά, 12 έτη αποκλειστικά στις συγκεκριμένες ειδικότητες,
και 3 (από τα 12) έτη να έχουν διανυθεί κατά τα 17 τελευταία χρόνια πριν από τη συμπλήρωση του 62ου έτους ή πριν από την υποβολή της αίτησης συνταξιοδότησης.
Οι εργαζόμενοι μπορούν να εξαγοράσουν το σύνολο του πραγματικού χρόνου που έχουν ήδη εργαστεί στις συγκεκριμένες ειδικότητες πριν από την υπαγωγή τους στα βαρέα, ώστε να συμπληρώσουν τις απαιτούμενες προϋποθέσεις των 12 ετών απασχόλησης στα βαρέα.

Ο χρόνος αυτός θεωρείται πραγματικός ασφαλιστικός χρόνος και δεν υπολογίζεται στο ανώτατο όριο αναγνωρίσεων πλασματικών ετών, γεγονός που αποτελεί σημαντικό πλεονέκτημα για τους ασφαλισμένους.

Οι εισφορές
Η εξαγορά δεν γίνεται με ένα σταθερό ποσό, αλλά με την καταβολή των πρόσθετων εισφορών που ισχύουν κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης.

Για κάθε μήνα που αναγνωρίζεται, ο εργαζόμενος καταβάλλει τόσο το ποσοστό της εισφοράς που αντιστοιχεί στον ασφαλισμένο όσο και εκείνο που αντιστοιχεί στον εργοδότη, τόσο για την κύρια όσο και για την επικουρική ασφάλιση.

Οι εισφορές υπολογίζονται πάνω στις συντάξιμες αποδοχές που λαμβάνει ο εργαζόμενος τον μήνα υποβολής της αίτησης εξαγοράς.

Η πληρωμή μπορεί να γίνει είτε εφάπαξ είτε σε μηνιαίες δόσεις ίσες με τους μήνες που αναγνωρίζονται.

Εάν ο ασφαλισμένος συνταξιοδοτηθεί πριν εξοφλήσει το σύνολο της εξαγοράς, το υπόλοιπο ποσό θα παρακρατείται από τη σύνταξή του, σε μηνιαία δόση που μπορεί να φθάνει έως το ένα τέταρτο του ποσού της σύνταξης, μέχρι την πλήρη αποπληρωμή.

Για την κύρια ασφάλιση επιβάλλεται επιπλέον εισφορά 3,60%, η οποία κατανέμεται με 2,20% στον εργαζόμενο και 1,40% στον εργοδότη.

Για την επικουρική ασφάλιση προβλέπεται πρόσθετη εισφορά 2%, η οποία επιμερίζεται σε 1,25% στον ασφαλισμένο και 0,75% στον εργοδότη.

Η αναγνώριση των ετών στα βαρέα προϋποθέτει ότι οι ασφαλισμένοι θα καταβάλουν οι ίδιοι το σύνολο των επιπλέον εισφορών εργαζομένου και εργοδότη, ήτοι 3,6% για αναγνώριση χρόνου βαρέων στην κύρια ασφάλιση και 2% για αναγνώριση χρόνου βαρέων στην επικουρική.

Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να υποβάλουν αίτηση στις υπηρεσίες μισθοδοσίας του φορέα τους μέσα σε έξι μήνες από την έναρξη ισχύος της διάταξης.

Η υπαγωγή ενεργοποιείται από την πρώτη ημέρα του μεθεπόμενου μήνα από την υποβολή της αίτησης και αφορά ταυτόχρονα την κύρια και την επικουρική ασφάλιση.

Με τις τελικές διατάξεις, πέραν των υπαλλήλων που εντάσσονται στα βαρέα, δίδεται η δυνατότητα και στους εργαζόμενους που είχαν ήδη υπαχθεί στα "βαρέα" μόνο ως προς την κύρια ασφάλιση, να επεκτείνουν την ασφάλισή τους με καθεστώς βαρέων και στην επικουρική, με εξαγορά ως 12 ετών.

Με τη διάταξη εξισώνονται οι όροι συνταξιοδότησης των εργαζομένων που υπάγονται στη συνταξιοδοτική προστασία του Δημοσίου με εκείνους που ισχύουν για τους ασφαλισμένους του πρώην ΙΚΑ, δίνοντας τη δυνατότητα εξόδου έως και πέντε χρόνια νωρίτερα από το γενικό όριο ηλικίας.

Αναδημοσίευση από: capital.gr  

Κενές θέσεις στο Δημόσιο: Εκπαιδευτικοί, νοσηλευτές, γιατροί γυρίζουν την πλάτη

Οι δυσκολίες στελέχωσης του ΕΣΥ, τα προβλήματα προσέλκυσης εκπαιδευτικών, γιατρών, διασωστών του ΕΚΑΒ και άλλων δημοσίων λειτουργών αποτελούν διαφορετικές όψεις του ίδιου φαινομένου: μιας κοινωνίας όπου ολοένα και περισσότεροι νέοι θεωρούν ότι ορισμένα επαγγέλματα δεν εξασφαλίζουν πλέον αξιοπρεπή διαβίωση.

Πέρυσι περίπου 400 από τις 1.400 διαθέσιμες θέσεις στα πανεπιστημιακά Τμήματα Νοσηλευτικής έμειναν κενές.

Πρόκειται για ένα στοιχείο που πριν από δέκα ή δεκαπέντε χρόνια θα φαινόταν αδιανόητο. Η Νοσηλευτική θεωρούνταν μια σχολή με άμεση επαγγελματική αποκατάσταση. Σήμερα, όμως, οι υποψήφιοι γνωρίζουν πολύ καλά τι τους περιμένει μετά το πτυχίο.


Γνωρίζουν ότι ένας νεοδιόριστος νοσηλευτής μπορεί να ξεκινήσει με αποδοχές που πολλές φορές κινούνται κοντά στα 800 ευρώ καθαρά. Γνωρίζουν ότι θα κληθούν να εργαστούν σε ένα υποστελεχωμένο σύστημα υγείας, με εξαντλητικά ωράρια, νυχτερινές βάρδιες και τεράστια ψυχολογική επιβάρυνση.

Κυρίως όμως γνωρίζουν ότι θα πρέπει να ζήσουν σε μια χώρα όπου το ενοίκιο ενός μικρού διαμερίσματος μπορεί να απορροφά το μισό ή και περισσότερο από τον μηνιαίο μισθό τους.

Από το όνειρο του διορισμού στην άρνηση διορισμού
Ίσως το πιο εντυπωσιακό στοιχείο είναι ότι ολοένα και περισσότεροι νέοι αρνούνται ακόμη και μόνιμες θέσεις στο Δημόσιο.

Μέχρι πριν από λίγα χρόνια ο διορισμός θεωρούνταν εγγύηση επαγγελματικής ασφάλειας. Σήμερα δεν αρκεί.


Όταν ένας νέος εργαζόμενος καλείται να μετακομίσει στην Αθήνα, σε κάποιο νησί ή σε μια ακριτική περιοχή με μισθό 800 ή 900 ευρώ και ενοίκιο που συχνά ξεπερνά τα 500 ευρώ, ο διορισμός παύει να αποτελεί κίνητρο.

Το ίδιο φαινόμενο καταγράφεται στους νοσηλευτές, στους διασώστες του ΕΚΑΒ, στους εκπαιδευτικούς, στους γιατρούς και σε πολλές άλλες ειδικότητες του δημόσιου τομέα.

Ο εγκλωβισμός μακριά από την οικογένεια
Υπάρχει όμως και ένας ακόμη παράγοντας που συχνά παραβλέπεται.

Οι νέοι εργαζόμενοι γνωρίζουν ότι μπορεί να διοριστούν εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά από τον τόπο κατοικίας τους χωρίς σαφή προοπτική επιστροφής.

Το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα έντονο για τους εκπαιδευτικούς, τους νοσηλευτές και το προσωπικό του ΕΣΥ.

Πολλοί καλούνται να εγκατασταθούν σε νησιά ή απομακρυσμένες περιοχές, να πληρώνουν πανάκριβα ενοίκια και να ζουν μακριά από την οικογένεια και το κοινωνικό τους περιβάλλον για πολλά χρόνια.

Για έναν νέο άνθρωπο που θέλει να δημιουργήσει οικογένεια, να αποκτήσει σπίτι ή να σχεδιάσει τη ζωή του, αυτή η προοπτική μοιάζει όλο και λιγότερο ελκυστική.

Το brain drain συνεχίζεται με άλλο πρόσωπο
Η Ελλάδα πλήρωσε ακριβά την προηγούμενη δεκαετία το φαινόμενο του brain drain.

Σήμερα, όμως, η διαρροή ανθρώπινου δυναμικού δεν αφορά μόνο τους πτυχιούχους που μεταναστεύουν στο εξωτερικό.

Αφορά και εκείνους που παραμένουν στη χώρα αλλά επιλέγουν να μην ακολουθήσουν επαγγέλματα κρίσιμα για τη λειτουργία του κοινωνικού κράτους.

Όταν ένας νέος συγκρίνει έναν μισθό 800 ευρώ στο ΕΣΥ με έναν μισθό 2.000 ή 2.500 ευρώ σε χώρες της Βόρειας Ευρώπης, η επιλογή είναι συχνά αυτονόητη.

Όταν συγκρίνει τις εργασιακές συνθήκες ενός δημόσιου νοσοκομείου με εκείνες ενός ιδιωτικού θεραπευτηρίου ή ενός νοσοκομείου του εξωτερικού, η απόφαση γίνεται ακόμη ευκολότερη.

Το πρόβλημα δεν είναι μόνο της Υγείας
Όσα συμβαίνουν στη Νοσηλευτική αποτελούν προειδοποίηση για όσα έρχονται και σε άλλους τομείς.

Στην εκπαίδευση ήδη καταγράφονται δυσκολίες προσέλκυσης αναπληρωτών σε ορισμένες περιοχές. Σε αρκετές ειδικότητες του Δημοσίου παρατηρούνται αδιάθετες θέσεις ή μειωμένο ενδιαφέρον.

Η πραγματικότητα είναι απλή: καμία κοινωνία δεν μπορεί να στελεχώσει αποτελεσματικά τα σχολεία, τα νοσοκομεία και τις δημόσιες υπηρεσίες της όταν οι συνθήκες εργασίας, οι αμοιβές και οι προοπτικές ζωής δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες των νέων ανθρώπων.

Το πραγματικό ερώτημα
Η συζήτηση για τις κενές θέσεις στα πανεπιστήμια συχνά περιορίζεται στην Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής ή στις εκπαιδευτικές επιλογές των νέων.

Όμως το βαθύτερο ερώτημα είναι διαφορετικό.

Γιατί ένας νέος να επιλέξει μια σχολή που οδηγεί σε επάγγελμα με χαμηλό μισθό, υψηλή εργασιακή πίεση, ακριβή στέγαση και πιθανό εγκλωβισμό μακριά από τον τόπο κατοικίας του;

Αν η Πολιτεία δεν απαντήσει πειστικά σε αυτό το ερώτημα, τότε οι κενές θέσεις στα πανεπιστήμια θα συνεχίσουν να αυξάνονται και οι ελλείψεις σε κρίσιμες δημόσιες υπηρεσίες θα γίνονται όλο και πιο ορατές.

Γιατί τελικά το πρόβλημα δεν είναι ότι οι νέοι δεν θέλουν να σπουδάσουν. Είναι ότι όλο και περισσότεροι δεν βλέπουν έναν λόγο να ακολουθήσουν επαγγέλματα που δεν τους επιτρέπουν να ζήσουν με αξιοπρέπεια.

Αναδημοσίευση από: alfavita.gr

Κυριακή 21 Ιουνίου 2026

«Γολγοθάς» τα ραντεβού στα επί πληρωμή απογευματινά ιατρεία- Οι αλλαγές στο σύστημα που προκάλεσαν χάος

Μεγάλη ταλαιπωρία υφίσταται δεκάδες ασθενείς που θέλουν να κλείσουν ραντεβού στα απογευματινά ιατρεία τα οποία μάλιστα πληρώνουν από την τσέπη τους.

Μετά την εφαρμογή της νέας εγκυκλίου του Υπουργείου Υγείας που αλλάζει τον τρόπο προγραμματισμού των ραντεβού έχει δημιουργεί σύγχυση σε γιατρούς και ασθενείς καθώς δεν είναι δυνατόν να βρουν σύντομα ελεύθερο ραντεβού.

Σύμφωνα με καταγγελίες γιατρών, το νέο σύστημα έχει προκαλέσει σημαντικές δυσλειτουργίες, καθώς οι ασθενείς καλούνται πλέον να κλείνουν ραντεβού με ορίζοντα έως και τεσσάρων μηνών, αντί για τον έναν μήνα που ίσχυε μέχρι πρόσφατα με συνέπεια να υπάρχουν αυξημένες ακυρώσεις .

Με βάση τη νέα ρύθμιση, ο προγραμματισμός των απογευματινών ραντεβού πραγματοποιείται στο τέλος κάθε μήνα και καλύπτει τουλάχιστον τις επόμενες 120 ημέρες.

Παράλληλα, κάθε επίσκεψη ορίζεται με ελάχιστη διάρκεια τα 10 λεπτά, προκειμένου να διασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία των ιατρείων.

Από την 1η Ιουλίου 2026, όλα τα διαθέσιμα απογευματινά ραντεβού θα αναρτώνται υποχρεωτικά στην ενιαία ψηφιακή πλατφόρμα της ΗΔΥΚΑ, ενώ οι πολίτες θα μπορούν να τα προγραμματίζουν μέσω της γραμμής 1566, της εφαρμογής MyHealth App και της ιστοσελίδας finddoctors.gov.gr.

Προβλήματα και ακυρώσεις στα απογευματινά ιατρεία
Πολλά νοσοκομεία έχουν ήδη ξεκινήσει να εφαρμόζουν το διάστημα των 4 μηνών στο οποίο είναι ανοιχτά τα ραντεβού προκειμένου να κλείνουν οι πολίτες. Ωστόσο σύμφωνα με όσα καταγγέλλουν πολλοί γιατροί στο HealthReport.gr, το νέο σύστημα δημιουργεί σοβαρά προβλήματα αφού πολλοί ασθενείς ακυρώνουν το ραντεβού που έχουν κλείσει μήνες πριν, χωρίς μάλιστα να ειδοποιούν το νοσοκομείο.

Ωστόσο, σύμφωνα  όσα καταγγέλλουν οι γιατροί  η αλλαγή έχει προκαλέσει σύγχυση, καθώς αρκετοί ασθενείς ακυρώνουν τα ραντεβού τους χωρίς προειδοποίηση, αφήνοντας κενά στο πρόγραμμα των νοσοκομείων και επηρεάζοντας τόσο τη λειτουργία όσο και τα έσοδα των απογευματινών ιατρείων.

Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι από το ποσό της επίσκεψης, το 60% αποδίδεται στον γιατρό (μετά από φορολόγηση) και το 40% στο νοσοκομείο.

Στελέχη του χώρου επισημαίνουν ότι σε ορισμένα νοσοκομεία όπου εφαρμόστηκε αντίστοιχο σύστημα και στα πρωινά ραντεβού, η προσέλευση των πολιτών έχει μειωθεί σημαντικά, γεγονός που αποδίδεται στις μεγάλες αναμονές και την προτίμηση του ιδιωτικού τομέα.

Πόσο κοστίζουν τα απογευματινά ιατρεία
Οι ασθενείς που επιλέγουν απογευματινό ραντεβού πληρώνουν διαφορετικό ποσό, ανάλογα με τη βαθμίδα του γιατρού καθώς η λεγόμενη «ολοήμερη λειτουργία» δεν είναι δωρεάν στο ΕΣΥ.

Συγκεκριμένα οι τιμές διαμορφώνονται ως εξής:

• 36 ευρώ για Επιμελητή Β’ ή Λέκτορα
• 48 ευρώ για Επιμελητή Α’ ή Επίκουρο Καθηγητή

• 60 ευρώ για Διευθυντή ή Αναπληρωτή Καθηγητή
• 64 ευρώ για Συντονιστή Διευθυντή
• 72 ευρώ για Καθηγητή

Να σημειωθεί ότι τα ασφαλιστικά ταμεία δεν αποζημιώνουν το κόστος της ιατρικής επίσκεψης. Ωστόσο, καλύπτονται οι διαγνωστικές εξετάσεις και οι ιατρικές πράξεις, εφόσον υπάρχει το απαραίτητο παραπεμπτικό. Σε διαφορετική περίπτωση, ο ασθενής επιβαρύνεται εξ ολοκλήρου με το κόστος.

Αναδημοσίευση από: healthreport.gr

Σάββατο 20 Ιουνίου 2026

ΑΔΕΔΥ: Επιστολή – Αίτημα κατάργησης του Ψηφιακού Τέλους από χρηματικές διευκολύνσεις του ΜΤΠΥ προς τις/τους μετόχους του (εν ενεργεία υπάλληλοι) και εξαίρεσης από τον έλεγχο φορολογικής ενημερότητας για την χορήγηση των ποσών

Προς:
1. Πρόεδρο και Δ.Σ. του ΜΤΠΥ
2. Υπουργό Εργασίας
3. Υπουργό Οικονομικών

Θέμα: Αίτημα κατάργησης του Ψηφιακού Τέλους από χρηματικές διευκολύνσεις του Μετοχικού Ταμείου Πολιτικών Υπαλλήλων (ΜΤΠΥ) προς τις/τους μετόχους του (εν ενεργεία υπάλληλοι) και εξαίρεσης από τον έλεγχο φορολογικής ενημερότητας για την χορήγηση των ποσών.

Με την παρούσα επιστολή θέτουμε υπόψη σας ένα ζήτημα που αφορά τη χορήγηση χρηματικών διευκολύνσεων από το Μετοχικό Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων (ΜΤΠΥ) προς τις/τους εν ενεργεία μόνιμες/ους δημοσίους υπαλλήλους.

Όπως όλοι γνωρίζουμε το ΜΤΠΥ χορηγούσε χρηματικές διευκολύνσεις στις/ους μετόχους του από το 1910 έως το 2010, όταν η οικονομική κρίση οδήγησε στην αναστολή τους. Το 2023 επανεκκίνησε η χορήγηση αυτών των διευκολύνσεων μέσω σύγχρονης ψηφιακής πλατφόρμας, προσφέροντας από τον Σεπτέμβριο 2024 εκ νέου πρόσβαση στις/τους δημοσίους υπαλλήλους σε χρηματικά ποσά.

Ωστόσο, κατά την εφαρμογή του νέας χορήγησης προκύπτουν σημαντικές επιβαρύνσεις για τις/ους δανειολήπτριες/ες. Το επιτόκιο των χορηγούμενων διευκολύνσεων ανέρχεται σε 7%, στο οποίο προστίθεται το Ψηφιακό Τέλος ύψους 3,6% (πρώην τέλος χαρτοσήμου και εισφορά υπέρ ΟΓΑ) ΦΕΚ 147 τ.Α/16-09-2024 Νόμος 5135 άρθρο 8, αυξάνοντας σημαντικά το συνολικό κόστος δανεισμού.

Η συγκεκριμένη επιβάρυνση του 3,6% δημιουργεί εμφανείς στρεβλώσεις, καθώς η ΑΑΔΕ (υπέρ της οποίας κατατίθεται το ποσό του ψηφιακού τέλους) δεν έχει συμμετάσχει με κανέναν τρόπο στη δημιουργία των κεφαλαίων από τα οποία χορηγούνται οι διευκολύνσεις του ΜΤΠΥ. Τα κεφάλαια αυτά προέρχονται αποκλειστικά από τις εισφορές/καταθέσεις των μετόχων του Ταμείου, στην ασφάλιση του οποίου συμμετέχουν υποχρεωτικά και χωρίς δικαίωμα επιλογής. Παρ’ όλα αυτά, η ΑΑΔΕ εισπράττει σημαντικά ποσά μέσω του Ψηφιακού Τέλους, γεγονός που αυξάνει το κόστος χρηματοδότησης και αποδυναμώνει τον κοινωνικό και υποστηρικτικό χαρακτήρα αυτών των διευκολύνσεων. Επιπλέον, δεν υπάρχει κανένα ανταποδοτικό όφελος από την επιβολή αυτού του τέλους ούτε για το Ταμείο συνολικά, αλλά ούτε και ατομικά για τις/τους μετόχους που λαμβάνουν τις διευκολύνσεις (πχ μείωση φόρου). Πρόκειται δηλαδή για ένα τέλος (χαράτσι) που δεν προσφέρει κανένα ευεργέτημα ούτε στο Ταμείο ούτε στις/τους Μετόχους του και δεν τεκμηριώνεται από καμία κοινωνική αναγκαιότητα.

Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία:

• Το ΜΤΠΥ έχει εισπράξει έως σήμερα από τόκους ποσό 471.144,27 ευρώ, ενώ μέχρι την ολοκλήρωση της αποπληρωμής των υφιστάμενων δανείων αναμένεται να εισπράξει συνολικά 3.197.807,12 ευρώ, σε συνολικά μέχρι και σήμερα 10/06/2026 11.778 μετόχους.
• Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) έχει ήδη εισπράξει 1.182.733,10 ευρώ από το πρώην χαρτόσημο και την εισφορά υπέρ ΟΓΑ, καθώς και επιπλέον 448.611,69 ευρώ από το ισχύον Ψηφιακό Τέλος.

Για τους λόγους αυτούς θεωρούμε επιβεβλημένη την κατάργηση του Ψηφιακού Τέλους από τις χρηματικές διευκολύνσεις που προσφέρει το ΜΤΠΥ στις/ους μετόχους του, καθώς:

α) Η ΑΑΔΕ δεν συμμετέχει στη δημιουργία των κεφαλαίων του Ταμείου, τα οποία προέρχονται αποκλειστικά από τις καταθέσεις (και συνεπώς περιουσία) των μετόχων του και αποτελούν τον κύριο λόγο που οι μέτοχοι δικαιούνται τις συγκεκριμένες διευκολύνσεις. Όπως γίνεται κατανοητό η κατάργηση του τέλους θα μειώσει αρκετά το συνολικό κόστος δανεισμού και θα αφαιρέσει από τις/ους μετόχους επιβάρυνση που δεν τεκμηριώνεται με κανέναν τρόπο.
β) Η μείωση του κόστους θα αυξήσει το διαθέσιμο εισόδημα των δημοσίων υπαλλήλων, οι οποίες/οι έρχονται καθημερινά αντιμέτωπες/οι με καταρρακωτικές πιέσεις από τον πληθωρισμό και την συνεχιζόμενη αύξηση του κόστους ζωής.

 Για τους παραπάνω λόγους προτείνουμε στον νόμο αυτόν να προστεθεί παράγραφος που να προβλέπει την κατάργηση του Ψηφιακού τέλους για τις χρηματικές διευκολύνσεις του Μ.Τ.Π.Υ.

Πιστεύουμε ότι η κατάργηση του Ψηφιακού Τέλους στις διευκολύνσεις του ΜΤΠΥ αποτελεί μια δίκαιη παρέμβαση, η οποία θα ενισχύσει ουσιαστικά τις/ους δημοσίους υπαλλήλους χωρίς να αλλοιώνει τον αυτοχρηματοδοτούμενο χαρακτήρα του Ταμείου.

Κατά δεύτερον θέτουμε υπόψη σας τα εξής:

Για να χορηγηθεί χρηματική διευκόλυνση στις/ους μετόχους μας, επιβλήθηκε (άγνωστο πως και χωρίς νομοθετικό έρεισμα ) στο Ταμείο να πραγματοποιεί έλεγχο φορολογικής ενημερότητας για είσπραξη χρημάτων από φορείς του Δημοσίου Τομέα (πλην Κεντρικής Διοίκησης). Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, ποσοστό 30-40% των μετόχων που αιτούνται χρηματική διευκόλυνση, να μην είναι φορολογικά ενήμερες/οι και, ή να αποκλείονται από τη συνέχεια, ή να πρέπει να καταβάλλουν το ποσό που οφείλουν στην ΑΑΔΕ και να λάβουν τα υπόλοιπα. Δεν τους δίνεται δηλαδή η επιλογή να ξοδέψουν τα χρήματά τους όπως επιθυμούν. Ενδεικτικά σας αναφέρουμε ότι μόνο για το έτος 2026 και την πρώτη φάση της χορήγησης χρηματικών διευκολύνσεων του Μαρτίου, ποσό 620.000€ έχει αποδοθεί απευθείας στην ΑΑΔΕ για εφάπαξ εξόφληση ληξιπρόθεσμων οφειλών (ΕΝΦΙΑ, φόρος, κληρονομιές κλπ). Πολλές φορές οι μέτοχοι, παρόλο που χρειάζονται τα χρήματα πχ για λόγους υγείας, ακυρώνουν την αίτηση δανείου τους, διότι η οφειλή τους βρίσκεται σε ρύθμιση και δεν επιθυμούν να χρεωθούν με το τόκους και το ψηφιακό τέλος για να καταλήξουν τα χρήματά τους και πάλι στα ταμεία της ΑΑΔΕ.

Ο κοινός παρονομαστής των δύο ζητημάτων είναι η ΑΑΔΕ.

Ζητάμε να προχωρήσετε στις απαραίτητες αποφάσεις και ρυθμίσεις, ώστε να μην απαιτείται να είναι φορολογικά ενήμερες/οι οι μέτοχοι στις/ους οποίες/ους πρόκειται να χορηγηθεί χρηματική διευκόλυνση και να μην καταλήγει η διευκόλυνση δώρο-άδωρο. Θα πρέπει δηλαδή να εξαιρεθούν οι χρ. διευκολύνσεις του ΜΤΠΥ από την υποχρέωση διενέργειας ελέγχου φορολογικής ενημερότητας πριν από την χορήγησή τους.

Η συγκεκριμένη υποχρέωση δεν συνάδει με τον χαρακτήρα του Ταμείου, καθώς, όπως αναλύθηκε και στο πρώτο ζήτημα, τα δανειακά κεφάλαια δεν προέρχονται από τον Κρατικό Προϋπολογισμό ούτε από δημόσια χρηματοδότηση, αλλά από τις εισφορές και τις καταθέσεις (αποταμιεύσεις) των ίδιων των μετόχων του ΜΤΠΥ. Κατά συνέπεια, η χορήγηση χρ. διευκολ. από το Ταμείο δεν συνεπάγεται διάθεση κρατικών πόρων, ώστε να δικαιολογείται ο περιορισμός της πρόσβασης των μετόχων στα κεφάλαια που έχουν οι ίδιοι συμβάλει να σχηματιστούν. Η κατάργηση της υποχρέωσης για έλεγχο φορολογικής ενημερότητας θα διευκολύνει την πρόσβαση των δημοσίων υπαλλήλων σε μία παροχή που χρηματοδοτείται αποκλειστικά από τους ίδιους, διατηρώντας παράλληλα όλους τους υφιστάμενους μηχανισμούς διασφάλισης της αποπληρωμής των δανείων μέσω της μισθοδοσίας τους.

Θεωρούμε τα παραπάνω αιτήματα εύλογα επισημαίνοντας πως οι εν ενεργεία δημόσιοι υπάλληλοι δεν έχουν πρόσβαση σε κανέναν άλλο φορέα χρηματοδότησης έκτακτων αναγκών τους και είναι αυτές και αυτοί που, με τις καταθέσεις τους, χρηματοδοτούν τα μερίσματα των ήδη συνταξιούχων (μερισματούχων).

Τέλος ζητάμε να εξεταστεί η δυνατότητα μείωσης του επιτοκίου των χρηματικών διευκολύνσεων, που χορηγείτε στους δημοσίους υπαλλήλους.

Από την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.

Παρασκευή 19 Ιουνίου 2026

Πάτρα-Καραμανδάνειο: Σε… αναρρωτική το ακτινολογικό – Τεράστια ταλαιπωρία για μικρούς ασθενείς και συνοδούς

Την αναστολή λειτουργίας του Ακτινολογικού Τμήματος του Καραμανδανείου έως την ερχόμενη Δευτέρα αποφάσισε χθες η διοίκηση της 6ης Υγειονομικής Περιφέρειας λόγω έλλειψης ακτινολόγων.

Μετά την πρόσφατη παραίτηση του ενός εκ των δύο ακτινολόγων που είχαν απομείνει στο Τμήμα -υπό το βάρος των δύσκολων συνθηκών υπερεργασίας που είχαν διαμορφωθεί λόγω υποστελέχωσης- η μοναδική ακτινολόγος του νοσοκομείου, η οποία είναι και διευθύντρια του Τμήματος, έχει από χθες αναρρωτική άδεια.

Η εξέλιξη αυτή οδήγησε τη διοίκηση της 6ης Υγειονομικής Περιφέρειας στην αναστολή λειτουργίας του Τμήματος έως της Δευτέρα 22 Ιουνίου. Σύμφωνα με την ίδια απόφαση, τα επείγοντα παιδιατρικά περιστατικά θα εξυπηρετούνται από τα ακτινολογικά τμήματα του ΠΓΝΠ και του «Αγ. Ανδρέα» ανάλογα με το πιο εφημερεύει. Αυτό σημαίνει ότι όποιο παιδί έχει ανάγκη για απεικονιστική εξέταση θα μεταφέρεται με ασθενοφόρο στο εφημερεύοντα νοσοκομείο και μετά θα επιστρέφει ξανά στο Καραμανδάνειο με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τον μικρό ασθενή.

Για το Ακτινολογικό Τμήμα του Καραμανδανείου προβλέπονται τρεις θέσεις ακτινολόγων. Αυτή τη στιγμή μόνο η μία είναι καλυμμένη. Αυτό σημαίνει ότι είναι αδύνατη η λειτουργία του Τμήματος στο πλαίσιο του οποίου πέραν των άλλων λειτουργεί από τον Οκτώβριο του 2024 και Μαγνητικός Τομογράφος.

«Αυτό που επιθυμούμε είναι να βρεθεί μόνιμη λύση και όχι να εφαρμόζονται ημίμετρα» δήλωσε στην εφημερίδα «Πελοπόννησος» ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων, διευθυντής χειρουργός Βασίλης Αλεξόπουλος. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι «πρέπει να βρεθούν ακτινολόγοι με πλήρες ωράριο ώστε να καλύπτονται τα πρωινά τακτικά ιατρεία και οι εφημερίες. Εχει προκηρυχθεί μία θέση επιμελητή Α’ για την οποία δεν έχουμε ακόμα αποτελέσματα. Καλούμε τους συναδέλφους ακτινολόγους είτε να υποβάλουν τα χαρτιά τους για τη θέση αυτή είτε να μετακινηθούν ή να αποσπαστούν με δική τους θέληση στο νοσοκομείο μας και όχι με ”εντέλεσθε”. Δεν μπορούν να μείνουν τα παιδιά ακάλυπτα».


Αναδημοσίευση από: pelop.gr

ΕΡΓΑΤΟΥΠΑΛΛΗΛΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΑΤΡΑΣ: 3ο Πολιτιστικό φεστιβάλ για τους εργαζόμενους της πόλης μας!


Το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Πάτρας συμμετέχει για τρίτη συνεχόμενη χρονιά στο 3ο Πολιτιστικό Φεστιβάλ για Εργαζόμενους, που διοργανώνει ο Δήμος Πατρέων στις 10 και 11 Ιουλίου στη Δημοτική Πλαζ Αγυιάς (Πάρκο Εκπαιδευτικών Δράσεων Δήμου Πατρέων).

Στο πλαίσιο του φεστιβάλ, νέοι, εργαζόμενοι, άνεργοι και συνολικά ο λαός της πόλης μας θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν δύο ξεχωριστές βραδιές πολιτισμού και ψυχαγωγίας.

Το Πολιτιστικό Φεστιβάλ για Εργαζόμενους τείνει πλέον να καθιερωθεί ως θεσμός για την πόλη μας, βελτιώνοντας κάθε χρόνο το περιεχόμενο και τη συμμετοχή του. Σε μια περίοδο όπου οι πολεμικές συγκρούσεις πολλαπλασιάζονται, η ακρίβεια συρρικνώνει το λαϊκό εισόδημα και η υγεία και  η ασφάλεια στους χώρους εργασίας αντιμετωπίζονται ως «κόστος», οι εργαζόμενοι συνεχίζουμε να αγωνιζόμαστε συλλογικά για μια ζωή αντάξια των αναγκών και των δυνατοτήτων, που δημιουργεί ο δικός μας μόχθος.

Μέσα σε αυτή την προσπάθεια, η τέχνη και ο πολιτισμός αποτελούν πολύτιμα εργαλεία έκφρασης, έμπνευσης και δημιουργίας. Δίνουν διέξοδο στους προβληματισμούς του σύγχρονου εργαζόμενου ανθρώπου, καλλιεργούν τη συλλογικότητα και ενισχύουν τους δεσμούς αλληλεγγύης, που έχουμε ανάγκη.

Καλούμε τους εργαζόμενους, τη νεολαία και όλο τον λαό της Πάτρας να αγκαλιάσουν και φέτος το Πολιτιστικό Φεστιβάλ για Εργαζόμενους. Με τη μαζική τους συμμετοχή να στείλουν το μήνυμα ότι δεν αποδεχόμαστε το σύστημα της εκμετάλλευσης.

Στις 10 και 11 Ιουλίου δίνουμε ραντεβού στη Δημοτική Πλαζ Αγυιάς για να βρεθούμε όλοι μαζί. Να συζητήσουμε, να τραγουδήσουμε, να χορέψουμε, να περάσουμε όμορφα και να αντλήσουμε δύναμη από τη συλλογικότητα και το αντάμωμα.

Γιατί μέσα στη δύσκολη καθημερινότητα, στην πίεση της δουλειάς, στην ακρίβεια και την ανασφάλεια, έχουμε ανάγκη να συναντιόμαστε. Γιατί ο αγώνας μας ομορφαίνει ακόμα πιο πολύ όταν μοιραζόμαστε τραγούδια και σκέψεις.

Στην Πλαζ της Αγυιάς, στις 10 και 11 Ιουλίου, φωνάζουμε δυνατά ότι οι εργαζόμενοι δεν σκύβουμε το κεφάλι. Αγωνιζόμαστε για τη ζωή, που μας αξίζει: με δικαιώματα, με ασφάλεια στην εργασία, με ποιοτικό ελεύθερο χρόνο, με πρόσβαση στον πολιτισμό και τη δημιουργία.

Στο πλαίσιο του Φεστιβάλ, όπως κάθε χρόνο, διοργανώνεται και η Εθελοντική Αιμοδοσία του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Πάτρας, με στόχο την ενίσχυση της Τράπεζας Αίματος του Εργατικού Κέντρου και των σωματείων-μελών του.

Η εθελοντική αιμοδοσία αποτελεί πράξη πολιτισμού, αλληλεγγύης και ανιδιοτελούς προσφοράς προς τον συνάνθρωπο. Είναι μια κορυφαία έκφραση κοινωνικής ευαισθησίας και συλλογικής ευθύνης, που αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία στις σημερινές συνθήκες, όπου προβάλλονται ως κυρίαρχες αξίες ο ατομισμός, ο ανταγωνισμός και η λογική του «ο καθένας για τον εαυτό του».

Δίνουμε αίμα για να σωθούν ανθρώπινες ζωές, για να στηρίξουμε τους συναδέλφους μας και τις οικογένειές τους, όταν το έχουν ανάγκη. Παλεύουμε για μια κοινωνία, όπου το αίμα θα αξιοποιείται αποκλειστικά ως μέσο ζωής, θεραπείας και προσφοράς και δεν θα χύνεται στα πεδία των πολέμων, ενώ ταυτόχρονα διεκδικούμε ένα δημόσιο και δωρεάν σύστημα Υγείας, που θα υπηρετεί τις ανάγκες του ανθρώπου και όχι το κέρδος.

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΕΧΕΙ ΩΣ ΕΞΗΣ:

ΤΗΝ ΠΑΡAΣΚΕΥΗ 10/7 και ώρα 21:30
ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ «ΤHE D.O.G.» του ΓΙΩΡΓΟΥ ΤΣΑΓΚΑΡΑΚΗ από τον ΘΙΑΣΟ ΛΑΪΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ MATICAPI.
Πρωτότυπο κείμενο- Σκηνοθεσία ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΣΑΓΚΑΡΑΚΗΣ
Σκηνικά – κοστούμια ΒΙΚΤΩΡΙΑ ΝΤΑΡΙΛΑ
Πρωτότυπη μουσική ΝΑΤΑΣΣΑ ΜΟΥΣΑΔΗ
Παίζουν ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΙΑΡΑΜΑΖΙΔΗΣ, ΑΝΤΩΝΗΣ ΓΟΥΓΗΣ, ΣΟΦΙΑ ΣΙΜΟΥ, ΓΙΩΡΓΟΣ
ΤΣΑΓΚΑΡΑΚΗΣ, ΕΛΕΝΗ ΤΣΑΚΑΛΟΥ.
Μουσικός επί σκηνής ΑΝΤΩΝΗΣ ΓΟΥΓΗΣ

ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 11/7 και ώρα 10:00-13:00, εθελοντική αιμοδοσία, 1ος Όροφος Εργατικού Κέντρου Πάτρας

ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 11/7 και ώρα 21:30
ΛΑΪΚΟ ΓΛΕΝΤΙ, «ΤΑ ΠΙΟ ΩΡΑΙΑ ΛΑΪΚΑ»  ΜΕ ΤΟΝ  ΓΕΡΑΣΙΜΟ ΑΝΔΡΕΑΤΟ και την ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΣΤΕΦΑΝΑΚΗ
Καλλιτεχνική επιμέλεια ΛΙΝΑ ΝΙΚΟΛΑΚΟΠΟΥΛΟΥ

Θα ακουστούν τραγούδια και μουσικές από τα μέρη της Μικράς Ασίας, των νησιών, του Πειραιά, της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης, του ’50, του ’60 και μέχρι σήμερα.
Παίζουν οι μουσικοί: Βασίλης Παπαδόπουλος – μπουζούκι, Χρήστος Θεοδώρου – πιάνο,
Βαγγέλης Κονταράτος – κιθάρα, Νίκος Σκομόπουλος – τύμπανα, Πέτρος Κρεμυζάκης – μπάσο,
Άννα Λάκη – ακορντεόν

Τρίτη 16 Ιουνίου 2026

ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΑΥΡΙΟ ΣΤΗ ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 12μμ ΣΤΗΝ ΠΥΛΗ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΚΑΙ ΜΕΤΕΠΕΙΤΑ 12:30 ΣΤΗΝ 6η ΥΠε ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΚΛΑΔΩΝ ΑΠΟ ΤΑ ΒΑΕ


Επαναπρόσληψη υπαλλήλων 57 ετών και άνω μέσω ΔΥΠΑ που έληξαν οι συμβάσεις τους.

ΑΘΗΝΑ 15/06/2026
ΑΡ. ΠΡΩΤ.:824

ΠΡΟΣ: ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΜΕΛΗ ΠΟΕΔΗΝ

ΘΕΜΑ: Επαναπρόσληψη υπαλλήλων 57 ετών και άνω μέσω ΔΥΠΑ που έληξαν οι συμβάσεις τους.

Συνάδελφοι,
Η επαναπρόσληψη των συναδέλφων 57 ετών και άνω μέσω του νέου προγράμματος των 1500 ΔΥΠΑ που συστήσαμε και πρόκειται για μεγάλη επιτυχία της ΠΟΕΔΗΝ, κωλυσιεργεί διότι στο πληροφοριακό σύστημα της ΔΥΠΑ εμφανίζεται υπερκάλυψη των 1500 θέσεων.
Αυτό συνέβη διότι πολλά Νοσοκομεία και φορείς του Υπουργείου Υγείας αιτήθηκαν την επαναπρόσληψη πολύ περισσότερων υπαλλήλων από όσους είναι δικαιούχοι του προγράμματος.
Ως γνωστό το συγκεκριμένο πρόγραμμα περιλαμβάνει τους συναδέλφους που έληξαν οι συμβάσεις και επαναπροσλαμβάνονται στον ίδιο φορέα με το ίδιο εργασιακό αντικείμενο.
Δεν είναι νέο πρόγραμμα για να ζητάνε τα Νοσοκομεία όσους υπαλλήλους έχουν ανάγκη, ούτε μπορούν τα Νοσοκομεία να δεσμεύσουν θέσεις για το μέλλον.
Αυτό όμως έπραξαν και δημιουργήθηκε το πρόβλημα.
Οι υπηρεσίες της ΔΥΠΑ βρίσκονται στο στάδιο της διαλογής των αιτημάτων και το πρόγραμμα θα ανοίξει σύντομα ξανά.
Με αυτή όμως την προσέγγιση την πληρώνουν (για ένα χρονικό διάστημα) δικαιούχοι συνάδελφοι που βρίσκονται τώρα στην ανεργία.

ΓΙΑ ΤΗΝ Ε.Ε. ΤΗΣ ΠΟΕΔΗΝ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ

Θρήνος στο Ναύπλιο: Νοσηλεύτρια έχασε τη ζωή της εν ώρα υπηρεσίας στο νοσοκομείο της πόλης

 Μια τραγωδία στο Ναύπλιο σημειώθηκε το απόγευμα της Δευτέρας (15/6), όταν μία νοσηλεύτρια 55 ετών έχασε τη ζωή της την ώρα που βρισκόταν σε υπηρεσία στο νοσοκομείο της πόλης

Σύμφωνα με όσα έκανε γνωστά ο πρόεδρος της ΠΟΕΔΗΝ, Μιχάλης Γιαννάκος, η άτυχη γυναίκα κατέρρευσε μέσα στην ένταση της εργασίας της στα επείγοντα περιστατικά. Εκείνη τη στιγμή μεταφέρθηκαν πέντε τραυματίες Ρομά, συνοδευόμενοι από δεκάδες άτομα, γεγονός που προκάλεσε αναστάτωση και έντονη πίεση στο προσωπικό.

Μέσα σε αυτή την ατμόσφαιρα έντασης, η 55χρονη νοσηλεύτρια υπέστη ανακοπή καρδιάς. Παρά τις άμεσες προσπάθειες των γιατρών για ανάνηψη, δεν κατέστη δυνατό να επανέλθει στη ζωή. Η είδηση του θανάτου της έχει προκαλέσει βαθιά θλίψη στους συναδέλφους της και στην τοπική κοινωνία, καθώς ήταν ιδιαίτερα αγαπητή και εκτιμημένη για το έργο και τον επαγγελματισμό της.

Τα ακριβή αίτια και οι συνθήκες του θανάτου της 55χρονης νοσηλεύτριας αναμένεται να αποσαφηνιστούν μέσα από τις αρμόδιες διαδικασίες που βρίσκονται σε εξέλιξη.

Η ενημέρωση του κ. Γιαννάκου:

«Σήμερα χάσαμε μια πολύ καλή και αγαπητή συνάδελφο. Οι ασθενείς και συνοδοί δεν έχουν πάντα δίκιο. Πρέπει να γνωρίζουν, ότι απευθύνονται σε ανθρώπους με συγκεκριμένες αντοχές. Σήμερα λοιπόν απόγευμα στο νοσοκομείο Ναυπλίου μεταφέρθηκαν 5 Ρομά εκ των οποίων ένα παιδί σοβαρά τραυματισμένο σε τροχαίο. Το νοσοκομείο Ναυπλίου δεν εφημέρευε.

Στα επείγοντα υπήρχαν δύο νοσηλεύτριες, οι οποίες υποδέχθηκαν τους τραυματίες μέσα σε μεγάλη ένταση που προκαλούσαν δεκάδες συνοδοί.

Υπήρξε άμεση κινητοποίηση του προσωπικού, αν και το νοσοκομείο δεν εφημέρευε. Σταθεροποιήθηκε τελικά το παιδί και μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο Άργους.

Αυτό δεν έφτανε για τους δεκάδες Ρομά, οι οποίοι δημιούργησαν μεγάλη ένταση. Έβριζαν, φώναζαν.

Από τη πίεση δεν άντεξε η 55 χρονη συνάδελφος. Έπαθε ανακοπή και παρά την προσπάθεια ανάταξης του ιατρικού προσωπικού, δεν επανήλθε. Έχασε άδικα τη ζωή της.

Πριν τρία χρόνια έχασε το παιδί της.

Στη μνήμη του παιδιού οι οικογένεια της εκλιπούσης συναδέλφου αποφάσισε τα χρήματα που συγκέντρωσε από το παιδί της να τα δωρίσει στο νοσοκομείο.

Τραγωδία.

Συλλυπητήρια στην οικογένεια.

Επιτέλους με τους ασθενείς και συνοδούς που έχουν ιδιοκτησιακή αντίληψη για το προσωπικό των νοσοκομείων και των υπηρεσιών υγείας».


Αναδημοσίευση από:tanea.gr 

Δευτέρα 15 Ιουνίου 2026

Νοσοκομειακοί γιατροί: Το Καραμανδάνειο …ξέμεινε με έναν ακτινολόγο

Σε ανακοίνωση της Ένωσης Νοσοκομειακών Γιατρών αναφέρεται:

Μπορεί ο υπουργός να διατυμπανίζει πως το ΕΣΥ βρίσκεται στην καλύτερη κατάσταση από ποτέ, ωστόσο η πραγματικότητα τον διαψεύδει καθημερινά. Τελευταίο επεισόδιο η παραίτηση του ενός από τους δύο ακτινολόγους του Καραμανδάνειου Νοσοκομείου λόγω υπερεφημέρευσης-εντατικοποίησης της εργασίας, αφήνοντας το εν λόγω νοσοκομείο-που εξυπηρετεί ολόκληρη τη Δυτική Ελλάδα- με έναν μόνο  ακτινολόγο. Φαίνεται πως παρά τις φανταχτερές δηλώσεις για την ανακαίνιση των υποδομών, οι νοσοκομειακές δομές απογυμνώνονται καθημερινά από προσωπικό γεγονός απότοκο της υποστελέχωσης, της μισθολογικής και επιστημονικής υποβάθμισης. Επόμενο βήμα για τις διοικήσεις της  ΥΠΕ και των νοσοκομείων της περιοχής? 

Εντέλλεσθε που ετοιμάζονται για το ΓΝ Πατρών και μάλιστα σε μια θέση που απαιτείται και εμπειρία στον παιδικό και νεογνικό πληθυσμό, γεγονός επισφαλές τόσο  για τους  νεαρούς ασθενείς όσο και για τους συναδέλφους. Τα επιχειρήματα των διοικούντων? Δεν υπάρχει άλλη λύση για την «έκτακτη» αυτή συνθήκη, όπως πάντα άλλωστε. Ωστόσο και εδώ η πραγματικότητα αποδομεί τα όποια επιχειρήματα μιας και η τελευταία πολυδιαφημισμένη προκήρυξη περιλαμβάνει μόνο μια θέση ακτινολόγου για το συγκεκριμένο νοσοκομείο! H μεγάλη εικόνα συμπληρώνεται με τα καραβάνια των συναδέλφων που ξεκινούν για Πύργο, Ζάκυνθο, Κεφαλονιά, απλά για να συμπληρώνεται ένα όνομα σε ένα χαρτί προγράμματος εφημεριών και αυτό για τον υπουργό αποτελεί πρότυπο λειτουργίας. Αυτός είναι και ο λόγος που οι πολυδιαφημισμένες προκηρύξεις –που δεν αναπληρώνουν ούτε τις αποχωρήσεις των τελευταίων χρόνων θα είναι πιθανά άγονες ,γιατί άγονη είναι η πολιτική της τωρινής και όλων των τελευταίων κυβερνήσεων που ενισχύει τον εμπορευματικό χαρακτήρα των νοσοκομείων και καταβαραθρώνει επιστημονικά και μισθολογικά τους υγειονομικούς.

Φτάνει ως εδώ!

Να σταματήσει το αίσχος των μετακινήσεων! Να προκηρυχθούν με κατεπείγοντα χαρακτήρα όλες οι απαιτούμενες θέσεις τόσο ακτινολόγων για το παιδιατρικό νοσοκομείο όσο και στις υπόλοιπες ειδικότητες και δομές!

Αναδημοσίευση από: tempo24.news

Εκπτωτικά εισιτήρια στα μέλη του Σωματείου μας για τη συναυλία Πρωτοψάλτη- Πορτοκάλογλου


Εξασφαλίστηκαν  Εκπτωτικά Εισιτήρια  για τα μέλη του Σωματείου μας από 20 ευρώ  στα 17 ευρώ για τη συναυλία Πρωτοψάλτη - Πορτοκάλογλου

Κρατήσεις στο τηλ: 6977416361  μέχρι  Κυριακή  21 Ιουνίου.

Σάββατο 13 Ιουνίου 2026

Δημόσιο: Εδωσε παράταση σε διαδικασία της αξιολόγησης το ΥΠΕΣ (εγκύκλιος)

Παράταση της προθεσμίας διενέργειας της αξιολόγησης Προϊσταμένων του δημοσίου τομέα για την αξιολογική περίοδο έτους 2025 (Γ’ στάδιο), έδωσε το υπουργείο Εσωτερικών. Ειδικότερα σε εγκύκλιο που υπογράφει η υφυπουργός Εσωτερικών Βιβή Χαραλαμπογιάννη, σημειώνεται ότι για την αξιολόγηση των προϊσταμένων των οργανικών μονάδων και με στόχο τη διευκόλυνση των αρμόδιων αξιολογητών η συγκεκριμένη διαδικασία παρατείνεται έως και την 22 Ιουνίου 2026. Ωστόσο η υφυπουργός ξεκαθαρίζει ότι δεν θα υπάρξει περαιτέρω χρονική παράταση της διαδικασίας.

Α. Παράταση Προθεσμίας

Αναφορικά με την αξιολόγηση των προϊσταμένων των οργανικών μονάδων και με στόχο τη διευκόλυνση των αρμόδιων αξιολογητών, σας ενημερώνουμε ότι η διαδικασία για την αξιολογική περίοδο του έτους 2025, παρατείνεται έως και την 22 Ιουνίου 2026 χωρίς δυνατότητα περαιτέρω παράτασης. Ως εκ τούτου, παρακαλούνται οι αξιολογητές των προϊσταμένων οργανικών μονάδων, να ολοκληρώσουν το σύνολο των απαιτούμενων ενεργειών εντός της ως άνω προθεσμίας.

1 Αναλυτικές οδηγίες προς τους αρμόδιους αξιολογητές παρέχονται στο «Εγχειρίδιο Ηλεκτρονικής Εφαρμογής Αξιολόγησης νόμου 4940/2022 – Αξιολόγηση Προϊσταμένων», το οποίο είναι αναρτημένο στην ηλεκτρονική εφαρμογή του ΣΔΑΔ στην ενότητα «Εγχειρίδια» και είναι προσβάσιμο στους αξιολογητές, μετά την είσοδό τους στην εφαρμογή, με τον ρόλο «Υπαλλήλου». Διευκρινίζεται ότι, για το ίδιο χρονικό διάστημα θα υπάρχει παράλληλα η δυνατότητα τροποποίησης ή/και δημιουργίας αξιολογήσεων Προϊσταμένων έτους 2025 από τις οικείες Διευθύνσεις Διοικητικού/Προσωπικού, καθώς και η δυνατότητα εκπρόθεσμης υποβολής αξιολογήσεων υπαλλήλων από τους αρμόδιους αξιολογητές. Για αξιολογήσεις υπαλλήλων που έχουν ήδη υποβληθεί, δεν υπάρχει δυνατότητα τροποποίησης.

Β. Πρόσβαση στην ηλεκτρονική εφαρμογή

Η πρόσβαση στην ηλεκτρονική εφαρμογή αξιολόγησης παρέχεται με τον ρόλο του Υπαλλήλου, μέσω του Συστήματος Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού (ΣΔΑΔ), ακολουθώντας τον σύνδεσμο https://hrms.gov.gr, ενώ για την είσοδο στην εφαρμογή απαιτείται η έκδοση Κωδικών Δημόσιας Διοίκησης. Γ. Υποβολή Ερωτημάτων Ως προς την υποβολή ερωτημάτων, διευκρινίζεται ότι, εφόσον κατά την εφαρμογή των διατάξεων ανακύπτουν ερωτήματα τα οποία δεν καλύπτονται από τις οδηγίες που δίνονται με εγκυκλίους μας, οι Διευθύνσεις Διοικητικού/Προσωπικού δύνανται να απευθύνονται στην Υπηρεσία μας, είτε τηλεφωνικά είτε με την αποστολή εγγράφων ερωτημάτων, συνοδευόμενων από την άποψη της Υπηρεσίας καθώς και τα πραγματικά περιστατικά κάθε περίπτωσης.

Οι προϊστάμενοι των οργανικών μονάδων θα πρέπει να απευθύνονται στις Διευθύνσεις Διοικητικού/Προσωπικού της Υπηρεσίας, στην οποία υπάγονται, για τη διατύπωση ερωτημάτων που αφορούν στις ατομικές περιπτώσεις εφαρμογής των διατάξεων για την αξιολόγηση. Η Υπηρεσία μας θα θέτει στο αρχείο ή θα διαβιβάζει αρμοδίως ερωτήματα ή αιτήματα μεμονωμένων προϊσταμένων, οι οποίοι δεν έχουν απευθυνθεί αρμοδίως στην Υπηρεσία τους. Τέλος, επισημαίνεται ότι, ερωτήματα που έχουν υποβληθεί στην Υπηρεσία μας και απαντώνται με την παρούσα εγκύκλιο, δεν θα απαντηθούν μεμονωμένα, αλλά θα τεθούν στο ΑΡΧΕΙΟ. Οι Διευθύνσεις Διοικητικού/Προσωπικού παρακαλούνται να κοινοποιήσουν, με κάθε πρόσφορο τρόπο, την παρούσα σε όλους τους προϊσταμένους οργανικών μονάδων αρμοδιότητάς τους καθώς και στους εποπτευόμενους φορείς. Η Διεύθυνση Προσωπικού Τοπικής Αυτοδιοίκησης της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Διοίκησης παρακαλείται για την άμεση κοινοποίηση της παρούσας στους ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού.

Αναδημοσίευση από:aftodioikisi.gr 

Παρασκευή 12 Ιουνίου 2026

Νέα Κινητοποίηση για την εφαρμογή του πορίσματος Μπεχράκη στην ένταξη των Υγειονομικών στα ΒΑΕ. Την Τετάρτη 17/6/2026 Στάση Εργασίας 12.00-15.00 και 12.30 Συγκέντρωση στο Υπουργείο Υγείας

ΑΘΗΝΑ 11/6/2026
ΑΡ.ΠΡΩΤ.: 812

ΝΕΑ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΠΟΡΙΣΜΑΤΟΣ ΜΠΕΧΡΑΚΗ
ΣΤΗΝ ΕΝΤΑΞΗ ΤΩΝ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΩΝ ΣΤΑ ΒΑΕ
ΤΕΤΑΡΤΗ 17 ΙΟΥΝΙΟΥ 2026
ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 12.00 – 15.00
12.30 ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ

Μαζική ήταν η συμμετοχή στη χθεσινή μας διαμαρτυρία (Τετάρτη 10/6/2026) έξω από το Υπουργείο Εργασίας με αίτημα να πράξει η κυβέρνηση και το αρμόδιο Υπουργείο Εργασίας το αυτονόητο σχετικά με την ένταξή μας στα Βαρέα και Ανθυγιεινά Επαγγέλματα. Να εφαρμόσει δηλαδή το πόρισμα της Επιτροπής Μπεχράκη, που το ίδιο σύστησε και βρίσκεται τρία χρόνια στα συρτάρια τους και το οποίο προβλέπει αυτονόητα πράγματα σχετικά με την ένταξή μας στα ΒΑΕ. Εισηγείται δηλαδή την ένταξη όλων των επαγγελμάτων υγείας στα ΒΑΕ που συμπεριλαμβάνονται στον κανονισμό Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων του ΙΚΑ, συν τους φυσικοθεραπευτές και γιατρούς. Ο κανονισμός ΒΑΕ του ΙΚΑ συστήθηκε στη καρδιά των Μνημονίων με την απένταξη δεκάδων επαγγελμάτων και ισχύει από 1.1.2012. Εξάλλου διαθέτουμε πια κοινό φορέα ασφάλισης όλοι οι εργαζόμενοι (ΕΦΚΑ)
Ταυτόχρονα αίτημα της ΠΟΕΔΗΝ είναι η ένταξη των επαγγελμάτων υγείας, με όλα τα ασφαλιστικά δικαιώματα που προβλέπονται για τους ασφαλισμένους του ΙΚΑ (τώρα ΕΦΚΑ) στα ΒΑΕ, χωρίς επασφάλιστρο για εξαγορές.
Με αντιπροσωπεία εκπροσώπων των φορέων που συμμετείχαν στη χθεσινή κινητοποίηση συναντηθήκαμε με τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Εργασίας αρμόδιο για θέματα κοινωνικής ασφάλισης και υπηρεσιακούς παράγοντες της αρμόδιας διεύθυνσης.
Υποβάλλαμε τα αιτήματα όπως τα έχουμε προσδιορίσει στα σχετικά δελτία τύπου και οι απαντήσεις που λάβαμε ήταν ότι το Υπουργείο Εργασίας υλοποιεί έγγραφο αίτημα της κυβέρνησης που κοινοποιήθηκε μέσω του Υπουργείου Υγείας για ένταξη στα ΒΑΕ, των συγκεκριμένων ειδικοτήτων που προβλέπει το σχέδιο νόμου και βρίσκεται προς διαβούλευση, με τις συγκεκριμένες παροχές. Αρνήθηκε ότι είναι πρωτοβουλία του Υπουργείου Εργασίας. Άφησε ανοιχτό με δεδομένο ότι είναι κοινός ο κωδικός του πακέτου κάλυψης ΒΑΕ για τους νοσηλευτές, νοσοκόμους κλπ το συγκεκριμένο νομοσχέδιο να περιλαμβάνει προς ένταξη και άλλες ειδικότητες της νοσηλευτικής υπηρεσίας όπως τραυματιοφορείς, μαίες, βοηθοί θαλάμου. Δεν προτίθονται όμως όπως ξεκαθάρισε να αλλάξουν τον τίτλο του άρθρου που προσδιορίζει τις ειδικότητες.
Συνεχίζουμε τις κινητοποιήσεις μας με βάση τα αιτήματα των κλάδων που αποκλείονται από την ένταξη στα ΒΑΕ. Προκηρύσσουμε νέα Στάση Εργασίας για τους συναδέλφους των επαγγελμάτων που αποκλείονται την Τετάρτη 17/6/2026 12.00 -15.00, συγκέντρωση στο Υπουργείο Υγείας 12.30 (όπου πιθανότατα εκείνη την ημέρα θα κατατεθεί το νομοσχέδιο στη Βουλή).
Η ένταξη στα ΒΑΕ όλων των επαγγελμάτων υγείας που προβλέπει το πόρισμα της επιτροπής Μπεχράκη με βεβαιότητα δεν θα προκαλέσει κύμα φυγής υγειονομικών προς συνταξιοδότηση. Αντιθέτως η συνεχιζόμενη άδικη, άνιση μεταχείριση εργαζομένων ίδιων επαγγελματιών ανάλογα την ημερομηνία πρόσληψης και τη σχέση εργασίας σχετικά με την ένταξη στα ΒΑΕ, ημέρα με την ημέρα μεγαλώνει το κύμα μαζικών αποχωρήσεων αναζητώντας δουλειά στον ιδιωτικό τομέα που αυτοδίκαια με βάση τις ασφαλιστικές διατάξεις εντάσσονται στα ΒΑΕ.
Είναι άδικο και άνισο οι μόνιμοι εργαζόμενοι που προσλήφθηκαν μετά την 1.1.2011, οι παλαιότεροι που επέλεξαν με αίτηση την ένταξη στα ΒΑΕ και οι συμβασιούχοι να είναι ενταγμένοι στα ΒΑΕ με βάση τον κανονισμό του ΙΚΑ και οι παλαιότεροι εργαζόμενοι των ίδιων επαγγελμάτων να είναι αποκλεισμένοι, επειδή διαθέτουν ασφαλιστικό φορέα το πρώην Δημόσιο (τώρα ΕΦΚΑ).
Όλοι μαζί στον αγώνα για να αποκαταστήσουμε την αδικία που θα προκαλέσει λειτουργική αναστάτωση στις υγειονομικές μονάδες και το ΕΚΑΒ
ΤΕΤΑΡΤΗ 17 ΙΟΥΝΙΟΥ 2026
ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 12.00 – 15.00
12.30 ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ
ΓΙΑ ΤΗΝ Ε.Ε. ΤΗΣ ΠΟΕΔΗΝ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ

Εκπτωτικά εισιτήρια στα μέλη του Σωματείου μας για τη συναυλία Πρωτοψάλτη - Πορτοκάλογλου

Εξασφαλίστηκαν  Εκπτωτικά Εισιτήρια  για τα μέλη του Σωματείου μας από 20 ευρώ  στα 17 ευρώ για τη συναυλία Πρωτοψάλτη - Πορτοκάλογλου

Κρατήσεις στο τηλ: 6977416361  μέχρι  Κυριακή  21 Ιουνίου.

Πέμπτη 11 Ιουνίου 2026

Η ΧΘΕΣΙΝΗ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΔΙΚΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΚΛΑΔΩΝ ΑΠΟ ΤΑ ΒΑΕ

 



Ανανέωση στο ΕΣΥ… ετών 77 – Σάλος στην Κρήτη από διορισμό ηλικιωμένου Διοικητή

Αέρα… φρεσκάδας φαίνεται ότι θέλει να φέρει στο ΕΣΥ η κυβέρνηση, καθώς μόλις τη Δευτέρα 8 Ιουνίου ορκίστηκε προσωρινός νέος Διοικητής των διασυνδεόμενων Νοσοκομείων Λασιθίου και Νεαπόλεως ο Νικολάος Κοκκίνης του Εμμανουήλ, ετών 77.

Πρόκειται προφανώς για μία στρατηγική επιλογή της κυβέρνησης να δώσει τόπο στα νιάτα και να ενισχύσει το… Brain Regain, ώστε να επιστρέψουν τα νέα στελέχη στη χώρα, όπως η ίδια υποστήριζε.

Πάντως με βάση τη διαδικασία, η θέση στην οποία διορίστηκε είναι προσωρινή, μέχρι να προκηρυχθεί επισήμως και να ακολουθήσει η διαδικασία του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ που στηρίζεται στον περιβόητο νόμο Κεραμέως. Ένας νόμος που διαφημίστηκε ως η επιτομή της διαφάνειας για την επιλογή στελεχών στο δημόσιο, ενώ θα έδινε και τη δυνατότητα σε νέους ανθρώπους με υψηλά προσόντα να αναλάβουν θέσεις ευθύνης, όπως ισχυριζόταν η κυβέρνηση.

Χωρίς να σημαίνει βέβαια πως ένας άνθρωπος 77 ετών δεν μπορεί να αποδώσει στο έργο του, αλλά είναι βέβαιον ότι δεν συνάδει με την πολιτική που ήθελε να ακολουθήσει η κυβέρνηση, με κίνητρα που ήθελε να παράσχει στους νέους ανθρώπους ώστε να επιστρέψουν από το εξωτερικό.


Στιγμιότυπο από την ορκωμοσία του νέου προσωρινού Διοικητή Νικόλαου Κοκκίνη, παρουσία του Διοικητή της 7ης ΥΠΕ Νεκτάριου Παπαβασιλείου
Να υπενθυμιστεί ότι η κυβέρνηση είχε δεχθεί σφοδρή κριτική όταν το 2019 είχε διορίσει επίσης ηλικιωμένο Διοικητή (80 ετών) στο Νοσοκομείο Καρδίτσας, ο οποίος στη συνέχεια παραιτήθηκε.

Η αριστεία της τρίτης ηλικίας στην πράξη…

Αναδημοσίευση από: healthreport.gr