Μεγάλη ταλαιπωρία υφίσταται δεκάδες ασθενείς που θέλουν να κλείσουν ραντεβού στα απογευματινά ιατρεία τα οποία μάλιστα πληρώνουν από την τσέπη τους.
Μετά την εφαρμογή της νέας εγκυκλίου του Υπουργείου Υγείας που αλλάζει τον τρόπο προγραμματισμού των ραντεβού έχει δημιουργεί σύγχυση σε γιατρούς και ασθενείς καθώς δεν είναι δυνατόν να βρουν σύντομα ελεύθερο ραντεβού.
Σύμφωνα με καταγγελίες γιατρών, το νέο σύστημα έχει προκαλέσει σημαντικές δυσλειτουργίες, καθώς οι ασθενείς καλούνται πλέον να κλείνουν ραντεβού με ορίζοντα έως και τεσσάρων μηνών, αντί για τον έναν μήνα που ίσχυε μέχρι πρόσφατα με συνέπεια να υπάρχουν αυξημένες ακυρώσεις .
Με βάση τη νέα ρύθμιση, ο προγραμματισμός των απογευματινών ραντεβού πραγματοποιείται στο τέλος κάθε μήνα και καλύπτει τουλάχιστον τις επόμενες 120 ημέρες.
Παράλληλα, κάθε επίσκεψη ορίζεται με ελάχιστη διάρκεια τα 10 λεπτά, προκειμένου να διασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία των ιατρείων.
Από την 1η Ιουλίου 2026, όλα τα διαθέσιμα απογευματινά ραντεβού θα αναρτώνται υποχρεωτικά στην ενιαία ψηφιακή πλατφόρμα της ΗΔΥΚΑ, ενώ οι πολίτες θα μπορούν να τα προγραμματίζουν μέσω της γραμμής 1566, της εφαρμογής MyHealth App και της ιστοσελίδας finddoctors.gov.gr.
Προβλήματα και ακυρώσεις στα απογευματινά ιατρεία
Πολλά νοσοκομεία έχουν ήδη ξεκινήσει να εφαρμόζουν το διάστημα των 4 μηνών στο οποίο είναι ανοιχτά τα ραντεβού προκειμένου να κλείνουν οι πολίτες. Ωστόσο σύμφωνα με όσα καταγγέλλουν πολλοί γιατροί στο HealthReport.gr, το νέο σύστημα δημιουργεί σοβαρά προβλήματα αφού πολλοί ασθενείς ακυρώνουν το ραντεβού που έχουν κλείσει μήνες πριν, χωρίς μάλιστα να ειδοποιούν το νοσοκομείο.
Ωστόσο, σύμφωνα όσα καταγγέλλουν οι γιατροί η αλλαγή έχει προκαλέσει σύγχυση, καθώς αρκετοί ασθενείς ακυρώνουν τα ραντεβού τους χωρίς προειδοποίηση, αφήνοντας κενά στο πρόγραμμα των νοσοκομείων και επηρεάζοντας τόσο τη λειτουργία όσο και τα έσοδα των απογευματινών ιατρείων.
Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι από το ποσό της επίσκεψης, το 60% αποδίδεται στον γιατρό (μετά από φορολόγηση) και το 40% στο νοσοκομείο.
Στελέχη του χώρου επισημαίνουν ότι σε ορισμένα νοσοκομεία όπου εφαρμόστηκε αντίστοιχο σύστημα και στα πρωινά ραντεβού, η προσέλευση των πολιτών έχει μειωθεί σημαντικά, γεγονός που αποδίδεται στις μεγάλες αναμονές και την προτίμηση του ιδιωτικού τομέα.
Πόσο κοστίζουν τα απογευματινά ιατρεία
Οι ασθενείς που επιλέγουν απογευματινό ραντεβού πληρώνουν διαφορετικό ποσό, ανάλογα με τη βαθμίδα του γιατρού καθώς η λεγόμενη «ολοήμερη λειτουργία» δεν είναι δωρεάν στο ΕΣΥ.
Συγκεκριμένα οι τιμές διαμορφώνονται ως εξής:
• 36 ευρώ για Επιμελητή Β’ ή Λέκτορα
• 48 ευρώ για Επιμελητή Α’ ή Επίκουρο Καθηγητή
• 60 ευρώ για Διευθυντή ή Αναπληρωτή Καθηγητή
• 64 ευρώ για Συντονιστή Διευθυντή
• 72 ευρώ για Καθηγητή
Να σημειωθεί ότι τα ασφαλιστικά ταμεία δεν αποζημιώνουν το κόστος της ιατρικής επίσκεψης. Ωστόσο, καλύπτονται οι διαγνωστικές εξετάσεις και οι ιατρικές πράξεις, εφόσον υπάρχει το απαραίτητο παραπεμπτικό. Σε διαφορετική περίπτωση, ο ασθενής επιβαρύνεται εξ ολοκλήρου με το κόστος.
Αναδημοσίευση από: healthreport.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου