Δευτέρα 1 Μαΐου 2017

Πώς θα αξιολογούνται οι δημόσιοι υπάλληλοι

Στο Δημόσιο έρχονται πλέον μεγάλες ανατροπές.
        Η κινητικότητα στο Δημόσιο προσλαμβάνει ιδιαίτερες διαστάσεις, ενώ χιλιάδες δημόσιοι υπάλληλοι μπαίνουν σε νέο ρυθμό απόδοσης και αξιολόγησης.
      Να δούμε τις αλλαγές, αλλά και το νομικό τους περιεχόμενο με τη νομική βοήθεια της δικηγόρου Ολυμπίας Νικολοπούλου.
1. Πλέον η αξιολόγηση των υποψήφιων για μετάταξη υπαλλήλων θα γίνεται από τριμελές όργανο. Το όργανο αυτό θα ανήκει στον φορέα που έχει ζητήσει να πάρει υπαλλήλους για την κάλυψη των κενών που έχει.
2. Αυτό το όργανο στελεχώνεται από τον γενικό διευθυντή και τον διευθυντή της υπηρεσίας στην οποία ανήκει η προς κάλυψη θέση, τον διευθυντή προσωπικού του φορέα, αλλά και τον προϊστάμενο του τμήματος που ανήκει η κάθε εκάστοτε προκηρυσσόμενη θέση.
      Όμως υπάρχουν και κριτήρια που αφορούν την αξιολόγηση. Κατά την Ολυμπία Νικολοπούλου, θα είναι τέσσερα.
α) Θα εξετάζεται η συνάφεια των τυπικών και ουσιαστικών προσόντων των ενδιαφερομένων με τη θέση που διεκδικούν.
β) Θα εστιάζουν στις εκθέσεις αξιολόγησής τους.
γ) Θα επικεντρώνονται στην εμπειρία τους σε συναφές αντικείμενο.
δ) Θα εξετάζεται κάθε στοιχείο του προσωπικού τους μητρώου που τεκμηριώνει την καταλληλότητά τους.
      Έρχεται όμως και η συνέντευξη. Είναι, κατά την κα Νικολοπούλου, το τελευταίο στάδιο της μετάταξης, με πολύ ενδιαφέρον… Λίγο πριν ολοκληρωθεί μια μετάταξη, υπάρχει ή προβλέπεται συνέντευξη μεταξύ των τριών επικρατέστερων. Δηλαδή, πάμε σε συγκριτική αξιολόγηση των υποψηφίων. Μάλιστα, μπορούν να καθοριστούν και τρεις για τη θέση!
       Στις λεπτομέρειες ισχύει και η διάταξη που ορίζει ότι «ειδικά για τη μετάταξη υπαλλήλου από ΟΤΑ α΄ βαθμού, απαιτείται επιπλέον η γνώμη του αρμόδιου για τον διορισμό οργάνου».
Πώς όμως ένας υπάλληλος μπορεί να μπει σε μετάταξη;
      Εδώ υπάρχουν προϋποθέσεις. Υποχωρεί στο μισό, δηλαδή 50% (από 65%), το ελάχιστο ποσοστό των θέσεων που πρέπει να έχει καλυμμένο ένας φορέας. Με βάση αυτό, οι υπάλληλοι έχουν δικαίωμα να υποβάλουν αίτηση μετακίνησης.
     Ουσιαστικά, κατά την κα Νικολοπούλου, δημόσιοι υπάλληλοι που εργάζονται σε υπηρεσίες με κενές το 50% και άνω των θέσεών τους δεν θα έχουν δυνατότητα μετάταξης ή απόσπασης. Ιδιαίτερη σημασία έχει το στοιχείο ότι «σε δήμους με πληθυσμό κάτω των 90.000 κατοίκων, το ποσοστό των κενών θέσεων δεν θα πρέπει να ξεπερνά το 35%».
     Να τονισθεί ότι η κινητικότητα θα έχει εθελοντική και μόνο συμμετοχή και θα πραγματοποιείται ως μετάταξη σε κενή οργανική θέση κλάδου/ειδικότητας της ίδιας ή ανώτερης εκπαιδευτικής βαθμίδας.
      Επίσης, οι μετατάξεις θα γίνονται με ενιαία σχέση εργασίας, δηλαδή, ανεξαρτήτως εάν οι υπάλληλοι είναι μόνιμοι ή εργάζονται με συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου
Προσοχή όμως! Αν υπάρχουν αποδεδειγμένες σοβαρές και επείγουσες υπηρεσιακές ανάγκες, οι μετακινήσεις θα διεξάγονται ως αποσπάσεις διάρκειας ενός έτους, με δυνατότητα παράτασης έως τρεις μήνες.
Ποιοι όμως θα έχουν δικαίωμα συμμετοχής;
      Η νομικός Ολυμπία Νικολοπούλου μάς λέει: «Θα έχουν δικαίωμα όσοι έχουν συμπληρώσει διετία από τον διορισμό τους, διετία από προηγούμενη μετάταξη ή από προηγούμενη απόσπαση, ενώ εξαιρούνται από την υποχρέωση αυτή όσοι μετακινηθούν προς υπηρεσίες της παραμεθορίου ή ορεινών και νησιωτικών περιοχών».
      Ακόμη, θα έχουν δικαίωμα όσοι έχουν μεταταχθεί πριν από τη δημοσίευση του νόμου σε υπηρεσίες απομακρυσμένων/παραμεθόριων περιοχών με δέσμευση δεκαετούς παραμονής και έχουν συμπληρώσει τουλάχιστον επτά έτη παραμονής. Επίσης, όσοι έχουν συμπληρώσει τουλάχιστον πέντε έτη παραμονής έχουν δικαίωμα να διεκδικήσουν άλλες θέσεις εντός της ίδιας παραμεθόριας περιοχής.
Όλα αυτά έρχονται στο Δημόσιο, με την ελπίδα ότι θα αλλάξει κάποτε…
του Γιώργου Αυτιά
 Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Παρασκήνιο που κυκλοφόρησε το Σάββατο 22/4

Δεν υπάρχουν σχόλια: