Ασφαλιστικά ταμεία: Για μήνες χωρίς σύνταξη ή αναπηρικό επίδομα
Προβλήματα στην επικοινωνία των συναλλασσόμενων πολιτών,
ασφαλισμένων, συνταξιούχων αλλά και επιχειρηματιών, με τις υπηρεσίες του
e-ΕΦΚΑ και του πληροφοριακού συστήματος «Εργάνη» έχει προκαλέσει η
υποχρεωτική τηλεργασία αλλά και οι άδειες ειδικού σκοπού. Αν και η
τηλεφωνική εξυπηρέτηση ασφαλισμένων από τον ασφαλιστικό τους φορέα ήταν
πάντα δύσκολη, η πανδημία και κυρίως τα μέτρα περιορισμού μετακίνησης
των εργαζομένων έχουν δυσχεράνει ακόμη περισσότερο την κατάσταση. Καθώς
μάλιστα, παράλληλα με τις συνεχείς αλλαγές στις ημερομηνίες πληρωμών
κυρίως όσον αφορά τις εισφορές μη μισθωτών, ο e-ΕΦΚΑ τους τελευταίους
μήνες καταβάλλει και μια σειρά από αναδρομικά ποσά σε εφαρμογή
παλαιότερων νόμων και δικαστικών αποφάσεων, στους δυσαρεστημένους
πολίτες έχουν προστεθεί χιλιάδες συνταξιούχοι.
Μόνο με την τελευταία εφαρμογή της πλατφόρμας για τα αναδρομικά
κληρονόμων, στην «Κ» έχουν περιέλθει καταγγελίες ασφαλισμένων οι οποίοι
δεν μπορούν να υποβάλουν τη σχετική αίτηση, ενώ αδυνατούν και να
επικοινωνήσουν τηλεφωνικά με τις αρμόδιες υπηρεσίες. Αντίστοιχες είναι
και οι καταγγελίες ασφαλισμένων, ελεύθερων επαγγελματιών, οι οποίοι για
παράδειγμα με τα πρόσφατα ειδοποιητήρια του e-ΕΦΚΑ χρεώθηκαν κάποια
μικροποσά για εκπρόθεσμη πληρωμή των εισφορών του 2020, παρότι έχουν
καταβάλει εντός των προθεσμιών όλες τις μηνιαίες εισφορές τους.
Χωρίς σύνταξη ή αναπηρικό επίδομα μένουν για μήνες πολλά άτομα με
αναπηρίες, καθώς τα αρμόδια για την πιστοποίηση της αναπηρίας και την
έκδοση των επιδομάτων – συντάξεων ΚΕΠΑ υπολειτουργούν. Και βέβαια, η
επικοινωνία με τις αρμόδιες υπηρεσίες είναι σχεδόν αδύνατη. Παρά την
παράταση που δόθηκε στα ήδη καταβαλλόμενα επιδόματα και συντάξεις, είναι
πάρα πολλοί αυτοί που αναμένουν με τον φάκελο έτοιμο για υποβολή.
Σοβαρές αργοπορίες, λόγω τεχνικών ζητημάτων του e-ΕΦΚΑ, διαπιστώνει και η
ΕΣΑμεΑ, ενώ πρόβλημα υπάρχει και στις κατ’ οίκον εξετάσεις.
Ο τεράστιος όγκος δουλειάς που έχει πέσει στο πληροφοριακό σύστημα
«Εργάνη» του υπουργείου Εργασίας, έχει προκαλέσει –όπως είναι φυσικό–
και αντίστοιχα προβλήματα, με τα λογιστήρια των επιχειρήσεων να
καλούνται πολλές φορές να προλάβουν δεσμευτικές ημερομηνίες στηριζόμενα
μόνο σε εξαγγελίες ή σε αποφάσεις που εκδίδονται κυριολεκτικά στο… και
πέντε, ήτοι ακόμη και μετά την εκπνοή της προθεσμίας. Η επικοινωνία, δε,
με τους υπεύθυνους είναι σχεδόν αδύνατη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου