Κυριακή 18 Αυγούστου 2019

Καρκινοπαθής περίμενε με τις ώρες ασθενοφόρο για να τον πάει σπίτι του!

        Με το εξιτήριο στο χέρι και ξαπλωμένοι σ' ένα φορείο αναμένουν με τις ώρες κάποιοι ασθενείς που πρέπει να μεταφερθούν στα σπίτια τους από τα νοσοκομεία.
Καθημερινά εξελίσσονται μαρτυρικές ιστορίες στους νοσοκομειακούς χώρους με απελπισμένους ασθενείς και συγγενείς.
        Η αναμονή μπορεί να ξεπεράσει ακόμα και το 24ωρο. Κι αυτό δεν είναι μόνον επιβαρυντικό για τον πάσχοντα αλλά και για τη λειτουργία του νοσοκομείου.
      Η αναγκαστική παράταση της παραμονής ασθενών στους χώρους του νοσοκομείου έχει ως αποτέλεσμα τα περιστατικά να λιμνάζουν και να δημιουργείται συνωστισμός.
       «Ο σύζυγός μου είναι καρκινοπαθής. Τον φέραμε χθες το βράδυ εκτάκτως στο νοσοκομείο. Του παρείχαν τις βοήθειες που έπρεπε και είμαστε από τις 7 το πρωί στην αναμονή να έρθει ασθενοφόρο για να τον μεταφέρει στο σπίτι μας. Δεν είναι περιπατητικός και επομένως δεν μπορούμε να τον μετακινήσουμε με το δικό μας αυτοκίνητο. Η γιατρός ενημέρωσε επανειλημμένες φορές το ΕΚΑΒ για την κατάστασή του αλλά μας είπαν πριν από τις 3 το μεσημέρι δεν υπάρχει διαθέσιμο ασθενοφόρο.            Αναζητήσαμε ιδιωτικό ασθενοφόρο αλλά επίσης δεν υπάρχει άμεσα διαθέσιμο. Τι να κάνουμε; Μπορεί ένας άνθρωπος σε αυτή την κατάσταση να περιμένει με τις ώρες πάνω σε ένα φορείο;» Είναι μία από τις διαμαρτυρίες που έφτασαν χθες στα γραφεία της «Π».
Το πρόβλημα είναι καθημερινό. «Εάν έρθετε μία μέρα στο τηλεφωνικό μας κέντρο, θα δείτε τι συμβαίνει» μας είπε η διευθύντρια του ΕΚΑΒ Βασιλική Καφαντάρη.
ΓΙΑΤΙ ΠΡΟΚΛΗΘΗΚΕ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ
       Το ΕΚΑΒ- αν και το έργο του είναι αυτό της άμεσης παροχής επείγουσας προνοσοκομειακής φροντίδας- έχει επιφορτιστεί και με τις διακομιδές των μη περιπατητικών περιστατικών από τα νοσοκομεία στον τόπο κατοικίας τους. Αυτό συνέβη από την περίοδο που καταργήθηκαν τα νοσοκομειακά ασθενοφόρα.
       «Εμείς καθημερινά διαθέτουμε τρία ασθενοφόρα για τις μεταφορές από τα νοσοκομεία προς τις κατοικίες των ασθενών. Δυστυχώς όμως ημερησίως δεχόμαστε περισσότερες από 30 κλήσεις για εξιτήρια και άλλες 25 για ενδονοσοκομειακά περιστατικά που πρέπει να μεταφερθούν σε άλλα νοσοκομεία για τη διενέργεια εξετάσεων ή εκτίμησης από κάποια ειδικότητα δεν διαθέτει το ένα νοσοκομείο και τη διαθέτει το άλλο» αναφέρει η κ. Καφαντάρη και προσθέτει:
      «Αναγνωρίζω την ταλαιπωρία των ασθενών αλλά δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι παραπάνω. Μας τηλεφωνούν οι συνάδελφοι από τα νοσοκομεία συνεχώς. Δεχόμαστε δεκάδες κλήσεις για το ίδιο περιστατικό. Το προσωπικό μας είναι μειωμένο. Εάν είχαμε διαθέσιμο θα μπορούσαμε να στέλνουμε περισσότερα ασθενοφόρα αλλά αυτή τη δυνατότητα, αυτή τη στιγμή, δεν την εχουμε»

ΜΑΡΙΝΑ ΡΙΖΟΓΙΑΝΝΗ - pelop.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: