Δευτέρα 9 Νοεμβρίου 2015

Ικανοποιημένοι οι ασθενείς από τη νοσηλεία τους στα τρία μεγάλα νοσοκομεία

         Θετικά αξιολογείται από το κοινό το υγειονομικό προσωπικό της περιοχής, παρά την κρίση και τα κενά που δημιουργεί στο υγειονομικό σύστημα.
        Η αποκαλυπτική έρευνα φοιτητριών του τμήματος Νοσηλευτικής του ΤΕΙ της Πάτρας, που  δημοσιεύει η "Πελοπόννησος της Κυριακής" καταδεικνύει ότι αναγνωρίζονται από το κοινό οι προσπάθειες που καταβάλλουν καθημερινά, γιατροί, νοσηλευτές και προσωπικό στα τρία μεγαλύτερα δημόσια νοσοκομεία της Πάτρας.
        Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, η πλειοψηφία των νοσηλευομένων είναι ικανοποιημένη από τις συνθήκες εξυπηρέτησης, νοσηλείας και αντιμετώπισης του ιατρονοσηλευτικού προσωπικού.
Οι δείκτες που απαιτούν βελτίωση αφορούν στον περιορισμό του επισκεπτηρίου, την καθαριότητα σε κοινόχρηστους χώρους καθώς και την αύξηση του νοσηλευτικού προσωπικού η έλλειψη του οποίου καθιστά αναγκαία την παρουσία συνοδού.
         Την έρευνα διενήργησαν οι σπουδάστριες Δέσποινα - Μόνικα Βώλου και Αννα Γκούβρα υπό την επίβλεψη των καθηγητών Δρ. Νικολάου Στεφανόπουλου, Παναγιώτη Κιέκκα και Ιωάννη Δετοράκη.
        Αναλύθηκαν 260 έγκυρα ερωτηματολόγια. Το 55% του δείγματός ήταν γυναίκες, ενώ το 45% άνδρες. Οι συμμετέχοντες ήταν νοσηλευόμενοι τη στιγμή της έρευνας στα τρία μεγάλα κρατικά νοσοκομεία της Πάτρας: Πανεπιστημιακό (το μεγαλύτερο δείγμα), «Αγ. Ανδρέας» και 409. Οι συμμετέχοντες ήταν νοσηλευόμενοι σε 16 διαφορετικές κλινικές.
        To 39% των ερωτηθέντων απάντησαν πως ήταν εργαζόμενοι, το 49% μη οικονομικά ενεργοί, ενώ το 12% άνεργοι.
      ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Οι περισσότεροι των νοσηλευόμενων μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο με ΙΧ και 7 στους 10 δήλωσαν πως εξετάστηκαν άμεσα. Η διαδικασία κατά την εισαγωγή τους ήταν άμεση για το 69% των ερωτηθέντων.
Τρεις στους τέσσερις (75%) έκριναν τον χρόνο διεκπεραίωσης των νοσηλευτικών τους εξετάσεων ως ικανοποιητικό.
Περίπου ένας στους τέσσερις νοσηλευόμενους (24%) χρειάστηκε να ξοδέψει επιπλέον χρήματα από αυτά που του κάλυπτε ο ασφαλιστικός του φορέας.
Μόλις για το 16% των νοσηλευόμενων δημιουργήθηκαν προβλήματα από τη συμβίωσή τους με τους υπόλοιπους ασθενείς.
Το 80% των νοσηλευόμενων απάντησαν πως είχαν επαρκή ενημέρωση για την εξέλιξη της ασθένειάς τους.
Η ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
Η συμπεριφορά του προσωπικού, ιατρικού και νοσηλευτικού, των κρατικών νοσοκομείων κρίθηκε από τη πλειοψηφία των νοσηλευομένων είτε ως καλή είτε ως άριστη.
Το 70% δήλωσαν ικανοποιημένοι από τη συμπεριφορά του ιατρικού προσωπικού ενώ ταυτόχρονα το 74% δήλωσαν ικανοποιημένοι από τη συμπεριφορά του νοσηλευτικού προσωπικού.
Θετικός ήταν και ο βαθμός ικανοποίησης των νοσηλευόμενων από την επικοινωνία που είχαν με το νοσηλευτικό προσωπικό (76%) και την ευγένεια και σεβασμό που αντιμετώπισαν από το νοσηλευτικό προσωπικό (72%).
Το 76% των νοσηλευόμενων εμφανίστηκαν ικανοποιημένοι ως προς τον τρόπο προσέγγισής του προβλήματός τους εκ μέρους των γιατρών, ενώ ήταν πολύ ικανοποιημένοι και από τον σεβασμό που τους έδειξε το ιατρικό προσωπικό (75%).

Δεν υπάρχουν σχόλια: