Παρασκευή 16 Σεπτεμβρίου 2022

Πάτρα: Επιστρέφει η νοσηλεύτρια που είχε απομακρυνθεί μετά το θάνατο Νεμουτιάνου – Τι δηλώνει στην «Π»

 Η Ελένη Χούσου είναι η εκπαιδευόμενη νοσηλεύτρια που εφημέρευε μαζί με τη νοσηλεύτρια βάρδιας, το μοιραίο βράδυ της 13ης Ιουλίου που έφτασε στην είσοδο του Τμήματος Επειγόντων Περιστατικών του «Αγίου Ανδρέα», ο 49χρονος Θεόδωρος Νεμουτιάνος.

     «Μετά από δύο μήνες αρχίζω πάλι να αναπνέω και να ζω. Λυτρώθηκα. Δεν έβλαψα κανέναν, δεν κατηγόρησα κανέναν και από την πρώτη γραμμή της μάχης που έδινα στον “Αγιο Ανδρέα”, βρέθηκα απολυμένη. Σήμερα επιστρέφω στην εργασία μου δικαιωμένη».
    Η Ελένη Χούσου είναι η εκπαιδευόμενη νοσηλεύτρια που εφημέρευε μαζί με τη νοσηλεύτρια βάρδιας, το μοιραίο βράδυ της 13ης Ιουλίου που έφτασε στην είσοδο του Τμήματος Επειγόντων Περιστατικών ο 49χρονος Θεόδωρος Νεμουτιάνος. Είναι η νοσηλεύτρια στο πρόσωπο της οποίας εξαντλήθηκε – όπως αποδείχτηκε βεβιασμένα- όλη η αυστηρότητα και η εντολή για τιμωρία και απόδοση ευθυνών που δόθηκε από την ηγεσία του υπουργείου Υγείας.
Χθες όμως η δικαστική απόφαση επί των ασφαλιστικών μέτρων που είχε καταθέσει, τη δικαίωσε πλήρως και μετά από δύο μήνες σήμερα επανέρχεται στην εργασία της.
    «Σήμερα νιώθω πραγματικά ότι λυτρώθηκα. Ακριβώς δύο μήνες μετά το τραγικό αυτό συμβάν και την απώλεια αυτού του ανθρώπου. Αισθάνομαι ότι αυτός με δικαίωσε και θα πάω να ανάψω ένα κερί στον τάφο του. Από κει και πέρα νιώθω κουρασμένη διότι βρέθηκα σε αυτή τη θέση εξαιτίας της βεβιασμένης απόφασης του αναπληρωτή διοικητή του Νοσοκομείου» μας απαντάει η Ελένη Χούσου στο σχετικό μας ερώτημα και προσθέτει:
    «Ηταν πολύ δύσκολο για μένα το ηθικό κομμάτι αυτής της υπόθεσης. Πραγματικά σας λέω εκείνο το βράδυ τελείωσα τη βάρδια μου κι έφυγα με ήσυχη τη συνείδησή μου. Μάλιστα το Σαββατοκύριακο που ακολουθούσε είχα συνεχείς εφημερίες και φυσικά πήγα κανονικά στην εργασία μου. Το ίδιο είχα ετοιμαστεί να κάνω και στις 18 Ιουλίου, την ημέρα που με ειδοποίησαν όταν τελειώσω την εφημερία μου να πάω στις διοικητικές υπηρεσίες για να παραλάβω ένα χαρτί. Πήγα να το παραλάβω πριν ξεκινήσω την εργασία μου. Και με μεγάλη μου έκπληξη διαπίστωσα ότι ήταν η απόλυσή μου. Αντιλαμβάνεστε ότι κατέρρευσαν τα πάντα γύρω μου. Σε ηλικία 45 ετών βρέθηκα απολυμένη και μάλιστα χωρίς να ευθύνομαι για κάτι».
    Η ίδια τονίζει ότι ήταν μία απρόσμενη και βεβιασμένη απόφαση. «Η απόλυσή μου έφερε αποκλειστικά και μόνο την υπογραφή του αναπληρωτή διοικητή του Νοσοκομείου. Μετά το συμβάν με είχε καλέσει στο γραφείο του και μου έκανε κάποιες ερωτήσεις με τη γραμματέα του να σημειώνει. Δεν μου δόθηκε κανένα χαρτί να υπογράψω όπως προβλέπει μία εξεταστική διαδικασία. Αντί αυτού μου κοινοποιήθηκε η απόλυσή μου και απ’ ότι γνωρίζω δεν είχε γνώση αυτής της απόφασης ούτε ο διοικητής του Νοσοκομείου, Ηλίας Θεοδωρόπουλος, ούτε ο διοικητής της Υγειονομικής Περιφέρειας, Γιάννης Καρβέλης».
ΤΟ ΜΟΙΡΑΙΟ ΒΡΑΔΥ
Ρωτήσαμε την κ. Χούσου τι συνέβη εκείνο το βράδυ.
   «Ημουν παρούσα στη συνομιλία και μάλιστα από απόσταση. Εφτασε ο αείμνηστος περιπατητικός χωρίς να δείχνει ότι αντιμετωπίζει κάποιο πρόβλημα. Η συνάδελφος, που ήταν υπεύθυνη στο ΤΕΠ, τον πλησίασε και συνομίλησε μαζί του. Αυτός της ανέφερε ότι τις τελευταίες μέρες έχει πάθει ψύξη, τον είδε γιατρός αλλά με τα φάρμακα που του έδωσε δεν του περνούσε ο πόνος. Του είπε επειδή το Νοσοκομείο μας δεν εφημερεύει να πάει στο Πανεπιστημιακό για να του κάνουν όλες τις εξετάσεις. Είχε την εικόνα ενός υγιούς ανθρώπου.
   Παρακολουθούσα τη συνομιλία που γίνονταν μπροστά στην είσοδο της αναμονής του ΤΕΠ. Προσωπικά δεν είχα καμία συμμετοχή γι’ αυτό και δεν αισθάνθηκα ούτε για μία στιγμή ένοχη ή ακόμα και συνένοχη».
ΤΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ
   Αλλωστε αυτός ήταν και ο λόγος που κινήθηκε νομικά κατά της απόφασης απόλυσής της από το Νοσοκομείο.
    «Αν δεν είχα κινηθεί νομικά, θα είχα απορριφθεί εντελώς για τα επόμενα πέντε χρόνια από τον εργασιακό χώρο. Το γεγονός αυτό θα στιγμάτιζε όλη την επαγγελματική μου πορεία. Κινήθηκα νομικά για να διεκδικήσω τη θέση μου. Δεν έβλαψα κανέναν, δεν κατηγόρησα κανέναν και βρέθηκα απολυμένη. Με έπνιγε το δίκιο μου».
ΤΟ ΚΥΜΑ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Την άποψη ότι η απόλυσή της ήταν άδικη και βεβιασμένη είχε σχεδόν όλη η υγειονομική κοινότητα του «Αγίου Ανδρέα». Οχι τυχαία, ξέσπασε ένα πρωτόγνωρο κύμα συμπαράστασης από τους γιατρούς, τους νοσηλευτές και το άλλο προσωπικό του Νοσοκομείου. Οπως έγραψε η «Π» στις αρχές του μήνα έστειλαν έγγραφο στον διοικητή της 6ης Υγειονομικής Περιφέρειας ζητώντας την επιστροφή της Ελένης Χούσου στα καθήκοντά της. Το αίτημα συνόδευαν πέντε σελίδες με υπογραφές διευθυντών κλινικών, τμηματαρχών, κ.ά.
«Αυτό το κύμα συμπαράστασης ήταν για μένα η πρώτη δικαίωση. Ευχαριστώ όλους από καρδιάς γιατί με έκαναν να αισθανθώ ότι σε αυτή τη μάχη δεν ήμουν μόνη μου. Συγκινήθηκα γιατί είδα τις υπογραφές ανθρώπων, διευθυντών κλινικών, προϊσταμένων και άλλων που τους συναντούσα στον διάδρομο και από σεβασμό έσκυβα το κεφάλι μου και τώρα έβλεπα την υπογραφή τους κάτω από ένα κείμενο συμπαράστασής μου. Τους ευγνωμονώ διότι αυτό με κράτησε όρθια και με γέμισε με κουράγιο» μας εξομολογείται η κ. Χούσου.
ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΕΛΕΝΗ ΧΟΥΣΟΥ
    Εργάζεται με σύμβαση στον «Αγιο Ανδρέα». Μάλιστα έχει επιλέξει ως αντικείμενο ειδικότητας την επείγουσα νοσηλευτική και την εντατική θεραπεία. Δύο ιδιαίτερα δύσκολα αντικείμενα. Οπως σημειώνουν οι συνάδελφοί της αλλά και οι γιατροί με τους οποίους έχει συνεργαστεί, η Ελένη Χούσου είναι μία νοσηλεύτρια του καθήκοντος. Οπου χρειάζονταν βοήθεια ήταν πάντα παρούσα. Υπηρέτησε στη ΜΕΘ. Τώρα είναι στο ΤΕΠ, έχει παράσχει τις υπηρεσίες της στην κλινική κορονοϊού και βοήθησε και στο Κέντρο Εμβολιασμού.
    «Δεν διστάζω να πέσω στα δύσκολα γι΄ αυτό και όπου μου ζητούσαν από το Νοσοκομείο να βοηθήσω έτρεχα χωρίς δεύτερη σκέψη. Μάλιστα το καλοκαίρι είχα δηλώσει εθελοντικά να πάω στη Σίφνο που ζητούσαν επειγόντως νοσηλευτικό προσωπικό. Αγαπάω αυτό που κάνω και δίνω τα πάντα. Δεν με φοβίζει η εργασία. Η αδικία με φοβίζει».

Δεν υπάρχουν σχόλια: