Αγωγή κατά της Ανώτατης Διοικήσεως Ενώσεων Δημοσίων Υπαλλήλων (ΑΔΕΔΥ) ενώπιον του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών κατέθεσε η υπουργός Εσωτερικών Νίκη Κεραμέως, ζητώντας να κριθεί παράνομη και καταχρηστική η απεργία – αποχή διαρκείας που κήρυξε ο συνδικαλιστικός φορέας από τις διαδικασίες αξιολόγησης – στοχοθεσίας στο δημόσιο.
Στη ανακοίνωση του υπουργείου σημειώνεται ότι με την απόφαση αυτή «η ΑΔΕΔΥ ουσιαστικά αρνείται την εφαρμογή του σχετικού νόμου (4940/2022)», ενώ από τον Μάρτιο του 2023 και μετά το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών έχει κατ’ επανάληψη κρίνει παράνομη ή και καταχρηστική την εκάστοτε ανάλογη απόφαση της ΑΔΕΔΥ.
Ακόμη, επισημαίνεται ότι το σύστημα αξιολόγησης – στοχοθεσίας συνιστά ένα κρίσιμο εργαλείο που αποσκοπεί στη διαρκή βελτίωση των δεξιοτήτων των δημοσίων υπαλλήλων και στην αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τον πολίτη.
Τέλος, τονίζεται ότι το δικαίωμα στην απεργία είναι απολύτως σεβαστό, αλλά η όποια σχετική ενέργεια «πρέπει να είναι νόμιμη και να μην στοχεύει στην ακύρωση νόμων που έχουν ψηφιστεί από τη Βουλή των Ελλήνων».
Η απεργία – αποχή διαρκείας της ΑΔΕΔΥ
Σημειώνεται πως το Γενικό Συμβούλιο της ΑΔΕΔΥ, σύμφωνα με εξώδικη γνωστοποίηση η οποία κοινοποιήθηκε τις προηγούμενες ημέρες στο γραφείου του υπουργού Παιδείας Κυριάκου Πιερρακάκη, αποφάσισε την κήρυξη απεργίας – αποχής των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από τις διαδικασίες που σχετίζονται με όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα σχετικά με την ατομική αξιολόγηση (συναντήσεις με Συμβούλους Εκπαίδευσης, ενημέρωση ατομικού φακέλου, κατάθεση έκθεσης αυτοαξιολόγησης κ.τ.λ.).
Το εξώδικο της ΑΔΕΔΥ
ΕΝΩΠΙΟΝ ΠΑΝΤΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΑΡΧΗΣ
ΕΞΩΔΙΚΗ ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΗ
Της Ανώτατης Διοικήσεως Ενώσεως Δημοσίων Υπαλλήλων (ΑΔΕΔΥ), όπως εκπροσωπείται νόμιμα από το Γενικό Συμβούλιο αυτής, με έδρα στην Αθήνα, οδός Ψύλλα αρ.2 και Φιλελλήνων, ΑΦΜ 090280327, Δ΄ ΔΟΥ Αθηνών.
ΠΡΟΣ ΤΟ
1. Το Ελληνικό Δημόσιο, όπως νόμιμα εκπροσωπείται από τον:
α) Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού,
β) Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών,
2. Την Προεδρία της Κυβέρνησης (άρθρο 21 ν. 4622/2019)
Το Γενικό Συμβούλιο της ΑΔΕΔΥ με απόφαση που έλαβε την 2.2.2024 για στήριξη των κινητοποιήσεων των Ομοσπονδιών-μελών της, Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος (ΔΟΕ) & Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ):
Αντιδρώντας:
στην υπ’ αρ. 9950/ΓΔ5 Απόφαση της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων με τίτλο «Ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς της» (Φ.Ε.Κ. Β 388/27-1-2023) σε συνδυασμό με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 29, των άρθρων 56 και 66 έως και 80, της παρ. 2 του άρθρου 83 και των άρθρα 231 και 232 του ν. 4823/2021 «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις»
Και λαμβάνοντας υπόψη ότι:
Οι διατάξεις των παραπάνω νομοθετημάτων κινούνται στην ίδια κατεύθυνση και σε συνέχεια αντίστοιχων προσπαθειών όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων, για την επιβολή αντιδραστικής αξιολόγησης.
Η κυβέρνηση προχωρά, με το νομοθετικό πλαίσιο που θεσπίζει για την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών σε συνέχεια αυτού της «εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης των σχολικών μονάδων», σε μια ακόμη απαράδεκτη και εχθρική, προς τους εκπαιδευτικούς, ενέργεια στο πλαίσιο εφαρμογής της σκληρής αντιλαϊκής πολιτικής ενάντια στους χιλιάδες εκπαιδευτικούς που, κάτω από αντίξοες συνθήκες μάχονται για τη στήριξη των μαθητών, χωρίς καμία ουσιαστική υποστήριξη από την πλευρά της. Η πολιτική της απαξίωσης του κράτους προς τη δημόσια εκπαίδευση, έχει αποτύχει διεθνώς όπου εφαρμόστηκε και έρχεται σε αντίθεση με τις παιδαγωγικές έρευνες και τις ψηφισμένες θέσεις του κλάδου.
Σε κλίμα αυταρχισμού, ελέγχου, απαξίωσης των εκπαιδευτικών και του ρόλου των Συλλόγων Διδασκόντων, το οποίο εδραιώνεται στις διατάξεις του ν. 4823/2021 για την ατομική αξιολόγηση, οι εκπαιδευτικοί ενοχοποιούνται για ό,τι δεν λειτουργεί σωστά στην εκπαιδευτική διαδικασία με, προφανή, στόχο την αθώωση των αντιεκπαιδευτικών – αντιλαϊκών πολιτικών της κυβέρνησης.
Μια ματιά και μόνο στον νόμο αρκεί για να γίνει αντιληπτό ότι οι προθέσεις της κυβέρνησης είναι πολύ μακριά από την «αναβάθμιση του σχολείου και την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών» όπως ευαγγελίζεται. Αν η κυβέρνηση ήθελε, όντως, να στηρίξει το δημόσιο σχολείο θα προσλάμβανε μαζικά εκπαιδευτικούς, δεν θα επέτρεπε να χάνονται χιλιάδες διδακτικές ώρες, δεν θα άφηνε μαθητές χωρίς παράλληλη στήριξη, μαθήματα ακόμα και πανελλαδικώς εξεταζόμενα να διδάσκονται από τα μέσα της χρονιάς. Δεν θα στοίβαζε 25 σε αίθουσες κλουβιά, θα έπαιρνε ειδικά μέτρα στήριξης των μαθητών για τα τεράστια γνωστικά, ψυχολογικά και κοινωνικά προβλήματα που άφησε ο διετής εγκλεισμός και τα κλειστά σχολεία, θα την απασχολούσε το πώς θα κατασκευάσει σύγχρονα σχολεία, θα επισκεύαζε τα παλιά, δεν θα άφηνε χιλιάδες μαθητές και εκπαιδευτικούς να περνούν τη μισή τους μέρα σε ακατάλληλα κτίρια για το επιδιωκόμενο εκπαιδευτικό αποτέλεσμα αλλά και επικίνδυνα για την ασφάλειά τους.
Η ποσοτικοποίηση της αξιολογικής διαδικασίας (βαθμολογικές κλίμακες) πολύ εύκολα εργαλειοποιείται στο πλαίσιο μιας διαδικασίας κατηγοριοποίησης των σχολικών μονάδων αλλά και των εκπαιδευτικών με βάση τους γενικότερους σχεδιασμούς της κυβέρνησης (πολιτική σύνδεσης του προϊόντος της αξιολόγησης με τις μισθολογικές απολαβές κλπ.
των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από τις διαδικασίες, που προβλέπονται στον ν. 4823/2021, όπως αυτές συμπληρώθηκαν και περαιτέρω ρυθμίστηκαν στην Υπουργική Απόφαση 9950/ΓΔ5/ΦΕΚ Β 388/27-1-2023 «Ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς της» και δη από τις διαδικασίες που σχετίζονται με όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα σχετικά με την ατομική αξιολόγηση (συναντήσεις με Συμβούλους Εκπαίδευσης, ενημέρωση ατομικού φακέλου, κατάθεση έκθεσης αυτοαξιολόγησης κ.τ.λ.).
Οι ανωτέρω διαπιστώσεις του Γενικού Συμβουλίου της ΑΔΕΔΥ, αποτελούν τους λόγους στους οποίους θεμελιώνεται η απεργία – αποχή, ενώ, αντίστοιχα, αιτήματα της εν λόγω απεργίας – αποχής αποτελούν η κατάργηση του προαναφερθέντος θεσμικού πλαισίου της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.
Σημειώνεται, ότι η ως άνω αποχή των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που εκπροσωπούμε, από συγκεκριμένες ενέργειες, προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982, όπως αυτές έχουν ερμηνευτεί από τα αρμόδια Δικαστήρια (όλως ενδεικτικώς ΔΕφΑθ 559/2020, Εφ. Αθηνών 590/2023, Εφ. Αθηνών 4843/2014, Δ.Εφ. 486/1995 κ.α.) και συνιστά απολύτως νόμιμη μορφή συνδικαλιστικής δράσης, αναγνωριζόμενη, ως μορφή απεργίας.
ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ
Σας γνωστοποιούμε, ότι μετά την παρέλευση τεσσάρων ημερών από την κοινοποίηση της παρούσας μέχρι και την ικανοποίηση των αιτημάτων μας και την παύση κάθε διαδικασίας, που σχετίζεται με τις διαδικασίες που προβλέπονται στον ν. 4823/21, όπως αυτές συμπληρώθηκαν και περαιτέρω ρυθμίστηκαν στην Υπουργική Απόφαση 9950/ΓΔ5/ΦΕΚ Β 388/27-1-2023 «Ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς της» και δη από τις διαδικασίες, που σχετίζονται με όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα σχετικά με την ατομική αξιολόγηση (συναντήσεις με Συμβούλους Εκπαίδευσης, ενημέρωση ατομικού φακέλου, κατάθεση έκθεσης αυτοαξιολόγησης κ.τ.λ.), που προωθούνται από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κηρύσσεται απεργία – αποχή όλων των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, από κάθε ενέργεια, που συνδέεται με την εφαρμογή των ως άνω διαδικασιών παρέχοντας με τον τρόπο αυτό πλήρη κάλυψη στο σύνολο των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαιδεύσεως που εκπροσωπούμε, υπηρετούντων με έννομη σχέση δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου, μέχρι την ικανοποίηση των αιτημάτων μας και την παύση κάθε διαδικασίας που σχετίζεται με την εφαρμογή του προαναφερόμενου θεσμικού πλαισίου.
Αρμόδιος δικαστικός επιμελητής εντέλλεται να επιδώσει νόμιμα την παρούσα προς ον αυτή απευθύνεται, προς γνώση του και για τις νόμιμες συνέπειες, αντιγράφοντας ολόκληρη την παρούσα στην έκθεση επιδόσεώς του.
Αθήνα, 29.02.2024
Η πληρεξούσια δικηγόρος
ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ
ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ
Αναδημοσίευση από: news247.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου